Някои собственици на Tesla с повече компютърни познания знаят къде да бърникат и изнамират предварително информация за планирани актуализации.
Един от тях е известният в Twitter @greentheonly, който от години споделя своите открития в кода на Tesla. Последните такива са съвсем пресни от последната актуализация на софтуера на Model 3, но на този етап те остават, преди всичко, спекулация.
Green е открил няколко нови неща в появилият се "по погрешка" код, сред които се вижда 100 кВтч батерия.
Това е доста интересно предвид увеличението на капацитета, който в момента за Model 3 е 75 кВтч.
Мъск от известно време говори за нова батерия, която уж трябва Tesla да ни представи догодина, която ще издържа 1 милион мили, но дали това е въпросната батерия...предстои да разберем.
Все така, ако това се окаже вярно и Model 3 ще се предлага с опция за такава батерия това би увеличило пробега на колата до над 600 км.
През април имаше актуализация на софтуера, от която стана ясно, че Tesla минава от използването на TPMS сензори към свои собствени BLE, и сега това се потвърждава от последните промени по кода.
Сред другите потенциални промени открити в кода са:
- Възможности за избиране на различен тип стъкло за тавана на колата
- Нови гуми с 20 цолови джанти
- Включване на Ludicrous Mode
- Подобрена ефективност на Model 3 произведени през 2020
Ето и линк към целия tweet с всички скриншотове от кода, които е направил green.
Има ли нужда Model 3 от такава голяма батерия?
Вероятно за САЩ има резон да се пусне вариант с такава батерия предвид честите пътувания на дълги разстояния над 500 км, които са ежедневие за не малко хора.
Зарядната инфраструктура в САЩ се разраства стабилно, а Tesla вече има коридор с V3 Supercharger колонки и в Канада и мрежа от над 15,000 обекта в цял свят.
На новите V3 зареждачки има 250 кВт мощност и Model 3 може да си добавя до 160 км пробег за по-малко от 10 мин, което определено се ядва като вариант.