Volkswagen ще предложи четири варианта на ID.3, вместо три, както бе споменато по-рано. В писмо изпратено до някои от направилите предварителна резервация в Дания се виждат и нови цени.
Тези цени обаче са значително по-високи заради таксите за регистрация в Дания, така че не са добра база за сравнение с други пазари в Европа.
Първата лимитирана серия на ID.3 беше разпродадена (според компанията) на цена от около 40,000, но има инфорнация, че от следващата година трябва да е налична и базова версия, на цена около или дори под 30,000 евро.
В Дания обаче базовата ID.3 Pure версия с 45 кВтч ще струва най-малко €37,469, което е доста над €30,000. ID.3 Pro с 58 кВтч ще струва поне €41,502, а цените за ID.3 Pro S със 77 кВтч батерия се очаква да бъдат обявени през януари.
Освен новите цени в имейла изпратен до резервиралите колата се споменава и четвърта Pro Power версия на ID.3, която ще струва €42,841.
Разликата между ID.3 Pro и ID.3 Pro Power ще бъде само в производителността, като Pro Power версията ще бъде оборудвана с мотор с мощност 150 кВт спрямо 110 кВт за Pro версията.
Постигането на цена под €30,000 за Pure версията, разбира се, идва и с редица компромиси, някои от които са по линия на зареждането.
Базовата версия е с двуфазно 7,2 кВт бордово зарядно и може да се зарежда с не повече от 50 кВт мощност на DC станции, докато другите версии са с 11 кВт трифазно бордово зарядно и опция за зареждане с до 100 кВт DC.
Потенциално забавяне на първите доставки заради софтуерни проблеми
Според източници близки до компанията наскоро стана ясно, че планираните първи доставки за следващата година може и да се забавят заради възникнали софтуерни проблеми с ID.3.
Според местни медии, VW се бори с „масивни софтуерни проблеми“ и в продължение на месеци колите ще се произвеждат с непълна софтуерна архитектура и ще висят по паркинги докато стане готова новата версия на софтуера, която ще позволява актуализации от разстояние (както е при Tesla).