Hyundai Motor Group приключи изминалата година с добри резултати по линия на електромобилите с общо продадени 87,000 бройки между KIA и Hyundai.
Това се изразява цифрово в 74% ръст спрямо 2018, когато компанията успя да продаде общо 50,000 електромобила.
През 2020 би трябвало тенденцията да се запази и макар ръст от над 70% да изглежда труден заради задаващата се по-сериозна конкуренция, не би било изненада ако продажбите за тази година минат 120,000.
Kona определено се представи доста по-добре от IONIQ през 2019 с над 45,000 продадени бройки, но с идването на новия Hyundai IONIQ Electric 2020 тази година може везните да се изравнят.
KIA също трябва да дръпне с цифрите тази година, след като започнат по-масови доставки на e-Niro, която очакваме през лятото да видим най-накрая и у нас.
Кумулативни продажби на Hyundai Motor Group
- 2016: 14,000 (+ 27%)
- 2017: 25,000 (+ 79%)
- 2018: 50,000 (+ 100%)
- 2019: 87,000 (+ 74%)
Ето и разбивка на продажбите по марки и прогресът в продажбите от 2016 насам:
Hyundai
- 2016: 6,000
- 2017: 17,000
- 2018: 37,000
- 2019: 62,000
Kia
- 2016: 8,000
- 2017: 8,000
- 2018: 13,000
- 2019: 25,000
През 2020 корейското правителство планира увеличение с 60% в инвестициите за електрическа мобилност, което цифрово се изразява в 630 милиона евро за субсидии и изграждане на зарядна инфраструктура.
Допълнителни 156 милиона ще се използват като инвестиция в местни компании за научноизследователска и развойна дейност.
Това със сигурност ще вдигне продажбите на местно ниво и ще спомогне за целта на правителството през 2020 в страната да се регистрират поне 100,000 нови електромобила.
Въпреки това дългосрочните цели на страната изглеждат леко консервативни.
Правителството визира едва 1/3 от местните превозни средства да се движат на ток през 2030 и 25% от общия износ на автомобили да бъде от изцяло електрически модели.