Новото австрийско правителство идва на власт с малко по-агресивни цели по линия на електрическата мобилност.
Коалицията на Австрийската народна партия (ÖVP) и местната зелена партия искат да задължат местните власти и администрацията да купуват само електрически превозни средства още през 2022 г.
Наред с всички идеи, разбира се, има и планове за субсидии за цялостна електрификация на такси компаниите, градския транспорт и личните превозни средства.
Идеята е през следващите няколко години закупуването на автомобил с бензинов или дизелов двигател да се превърне в изключение и покупката на такъв да бъде "оправдана", каквото и да значи това.
Австрийското правителство има една идея по-агресивни планове спрямо други държави от Европа и се цели в това от 2027 г. в страната да се прекрати регистрирането на нови бензинови и дизелови автомобили.
Коалиционните партньори също така искат да продължат със субсидиите за електрически и Н2 автобуси, включително и изграждането на зарядна инфраструктура.
Субсидиите за частни лица ще бъдат в размер на €3,000 за електромобили с цена до €50,000. Администрацията също ще може да се възползва от такава субсидия за електромобили с цена до €60,000.
Освен това, новото ръководство на държавата възнамерява да продължи работа по програмата #mission2030, стартирана от предишното правителство.
Те планират регулация на сектора до 2025-а, като от тази година всички компании занимаващи със споделени автомобили, таксита и други, да са задължени да регистрират само нови електрически превозни средства.
Планира се до 2027 г. парко местата за споделяне на автомобили в публичните пространства да се предоставят на разположение само на оператори с изцяло електрифициран автопарк.
Австрия също има за цел да участва в общоевропейския изследователски и иновационен проект за създаване на верига за производство и доставки на батерии.
През декември ЕК одобри финансиране на стойност 3,2 милиарда евро за този проект, в който към днешна дата участват Белгия, Германия, Финландия, Франция, Италия, Полша и Швеция.