Седем държави от ЕС ще получат финансиране от ЕК за общоевропейски научноизследователски и иновационни проекти за батерии на стойност 3,2 милиарда евро.
Това е важен проект за насърчаване на научните изследвания и иновациите в областта на батериите, от общ европейски интерес (IPCEI), в който участват Белгия, Германия, Финландия, Франция, Италия, Полша и Швеция
Целта на проекта е да се насърчи разработването на иновативни и устойчиви технологии за по-трайни литиево-йонни батерии (с течен или твърд електролит).
Освен това ще се търсят и по-ефективни решения за контрол на добива на материал, увеличаване на качеството на продукцията, проектирането на батерии и техните модули, както и процесите свързани с рециклирането и повторната им употреба.
В Германия BMW, BASF, Opel, Umicore и Varta ще получат финансиране за разработване на иновативни модули за батерии, които могат да се използват не само в автомобилния сектор, но и за ръчни електрическите инструменти.
Точните проекти са изброени в информационния сайт на Федералното министерство на икономиката и технологиите.
В случая на Opel, например, производството на батерии е предмет на съвместно предприятие с компанията майка PSA и френския производител на батерии Saft - първият консорциум, кандидатстващ за така наречения „Altmaier billion“.
В прес съобщението на германското правителство BMWI пише, че това се предполага, че е компонентният завод на Opel в Кайзерслаутерн, който досега е съществувал само като слух.
Ако технологиите, разработени в рамките на проекта, дават по-висока възвръщаемост от очакваното, компаниите ще трябва да изплащат част от получените данъчни пари на съответната държава.
Този регламент трябва да бъде наблюдаван от надзорен орган, състоящ се от представители на седемте държави и ЕК.