Volvo определено работи стабилно за ранно позициониране на пазара на електрически камиони и електрически автобуси.
Отскоро, Volvo електрически камиони доставят стоки и извозват отпадъци в редица градове по света, а вече се тестват и нови два прототипа на тежкотоварни електрически камиони.
Единият вариант е с четири оси, а другият е с полуремарке. Все още обаче няма никаква техническа информация от Volvo за тези два камиона.
Компанията планира първоначално да ги достави в малки количества на избрани клиенти в Европа за тестове и след това да обяви планове за първи официални доставки
Въпреки че някои експерти и компании предпочитат решения с горивни клетки за тежките камиони, Volvo Trucks вярва в изцяло електрически модели и предпочита да заложи на тях.
Новите електрически камиони ще използват същата кабина като (LNG) FH моделите от транспортната гама за далечни разстояния на Volvo, но не са предвидени за изминаване на дълги разстояния, а по-скоро за градски и междуградски операции.
Такъв тип тежки електрически превозни средства могат да подобрят работната среда не само на водачите, но например и на строителните работници поради ниското ниво на шума и липсата на вредни емисии по време на работа.
Интересно е, че президентът на Volvo Trucks Роджър Алм смята, че специално при електрическите камиони не липсата на субсидии е проблем за по-масовото им приемане, а липсата на добра зарядна инфраструктура.
Реално нещата са вързани обаче и за да има търсене на повече места за зареждане, трябва да има и повече такива превозни средства на пътя.
Следващата година май ще се окаже първата сериозна стъпка към прехода към електрическа мобилност и все повече авто производители ще скачат на клона, по принуда или не.