Този "маркетинг трик" с надутите WLTP, а в някои случаи все още и NEDC цифри вероятно няма да го бъде задълго.
Изначално може и да се привлича внимание, но когато разликите станат толкова големи започва да изглежда доста непрофесионално, освен че е и подвеждащо.
Американската Environmental Protection Agency (EPA) даде оценка на Porsche Taycan Turbo от едва 321 км пробег, което е значително надолу от обявеният по WLTP през септември пробег от 450 км.
Да, тестовете на EPA са по-стриктни, но в крайна сметка и крайният потребител го интересува колко ще измине колата му в реални условия с променливо каране, а не пъплене с 30 км/ч.
Всички искат да се конкурират с Tesla и да ги бият в електромобилният сектор, но поне на този етап това все още няма как да стане, поне не и по ефективност.
За сравнение например батерията на Tesla Model S е съвсем малко по-голяма от тази на Taycan (100 спрямо 93,4 кВтч), но разходът и е 32 кВтч на 160 мили спрямо 49 кВтч за Taycan.
Ето как изглежда сравнението по EPA данни на двете коли:
В началото на тази седмица Porsche обяви, че вече има 10,000 резервации, които са превърнат в поръчки за Taycan S, а освен това наскоро научихме и че се работи по подобрена версия на Taycan, която ще се казва 4S.
Като се има предвид, че това е Turbo, а не Turbo S версията на Porsche няма никак да им е лесно да го рекламират тъй като неговите показатели вероятно са още по-надолу като стойност.