Автосалонът в Женева тази година не се състоя (в тези начални дни на март), затова автопроизводители и други компании намират алтернативни начини да покажат премиерни продукти.
FIAT излиза на електрическата сцена с един стар нов играч - от тази година малкият 500 ще се произвежда и с електро задвижване. Казваме този път европейски, защото компанията (FIAC Chrysler Automobiles) произведе няколко хиляди бройки в САЩ в периода 2013-2018 г., но по задължение, не по желание.
Това е стара тема - сега на дневен ред е електромобил, който FIAT нарича с простото "new" 500.
Както обикновено, за удобство започваме с техническите данни.
- Батерия - 42 кВтч
- Пробег - 320 км (WLTP)
- Електромотор - 87 кВт
- Ускорение 0-100 км/ч - 9 сек
- АС зареждане - 7.4 кВт (монофазно)
- Д/Ш/В - 3630/1690/1510 мм
Дизайнът на новия модел е сходен с досегашния, с малкия пипнати акценти и освежаване, което иначе наричаме фейслифт. Интериорът е по в крак със съвремието и включва широк централен екран, подобен на този, който вграждаме в премиум зарядните станции, които eCars произвежда.
Електро вариантите на модела включват и кабрио наречено 500C, с три версии на задвижване:
- Normal
- Range; и
- Sherpa
Ето как са и възможностите за зареждане:
- AC - 7.4 кВт монофазно
- DC - 35 мин. до 80%
Последното изглежда като да означава 50 кВт мощност и тук Opel Corsa-e и Peugeot e-208 са в много по-добра позиция със 100 кВт DC зареждане.
Като за начало малката електро фиатка ще се предлага в акцентно “la Prima” издание, но цените са солени, ооо да, солени са. Базата е €37,900 и въпреки че ще е с достатъчно опции в тази цена, вкл. 3 кВт стенна домашна зарядна станция, цената е много висока за този клас. По-късно са планирани по-евтини версии (без стенна зареждачка), като се говори за около €30,000.