Mercedes-Benz eVito Tourer с двойно по-голяма батерия и пробег

Електромобили

Един сегмент в електрическата мобилност все още изостава – този на (мини)вановете и бусовете. Подобрения обаче има и няколко от тях идват през 2020 г.

Opel и Peugeot трябва да пуснат през тази година електро версии на товарните Vivaro и Expert, но в пътническия сегмент нещата все още са ограничени. Има предложения като Nissan e-NV200 с около 40 кВтч батерия, като това все още не е достатъчно за комфорно пътуване на дълъг път.

Но идва ъпгрейд. На 10 март Mercedes представи нов модел eVito Tourer в Щутгарт. Премиерата вероятно е била планирана за автосалона в Женева, който беше отменен заради корона вируса.

Първият важен акцент е – двойно по-голяма батерия. Дори повече от двойно. След като миналата година показа предстоящия EQV, сега Mercedes добавя същата батерия и в новия eVito. 100 кВтч общ и 90 кВтч използваем капацитет увеличава значително използваемостта.

Ето техническите данни на новия eVito Tourer:

  • Батерия: 100 кВт общ; 90 кВт използваем капацитет (настояща батерия 41.4 кВтч)
  • Очакван реален пробег: до 350 км (настоящ до 180 км)
  • Разход: 26 кВтч/100 км
  • Мощност: 150 кВт макс; 70 кВт постоянна
  • Макс. скорост: 140 км/ч; 160 км/ч опция
  • DC зареждане: CCS2 макс. 110 кВт (10-80% за 45 мин)
  • AC зареждане: 11 кВт трифазно
  • Дължина: 5.14 м; 5.37 м
  • Багажен обем: 999 л; 1390 л

Mercedes обещава новия eVito Tourer за лятото, но засега товарната версия - eVito - няма да бъде оборудвана с новата батерия. Освен нея, eVito Tourer получава и 110 кВт DC зареждане, което не е налично в настоящия модел.

Странно, но Mercedes обяви 421 км пробег базиран на стария NEDC цикъл, което е абсолютно нереалистично. Затова, при цитирания от компанията разход 26 кВтч/100 км очакваме реален пробег около 350 км с едно зареждане.

Бордовото зарядно на eVito Tourer следва настоящата тенденция за оборудване на все повече електромобили с 11 кВт устройства. Audi e-Tron има такова, Hyundai KONA се сдобива също с 11 кВт бордова зареждачка от март 2020, добавена е във версиите със средна и голяма батерия на VW ID.3, както и при настоящия Porsche Taycan.

Това не изчерпва всички модели с такова бордово зарядно, като при eVito то идва от доставчика Delphi и е с течно охлаждане. Някъде през следващите месеци Audi e-tron ще може да се поръчва с опция второ 11 кВт бордово зарядно, за общо 22 кВт зареждане, Porsche Taycan ще има също опция за 22 кВт бордово, но при eVito няма информация за такава възможност. AC зареждането не е никак бързо, но едно е зареждане 8 часа и съвсем друго 4 часа. От опит знаем колко голямо значение има за използваемостта на електромобила.

Както и при EQV, CCS портът за бързо зареждане е вграден в левия ъгъл на предната броня. В настоящия модел портът е точно пред шофьорската врата на мястото за пълнене с гориво на ДВГ моделите, което създава известни неудобства.

С това първо представяне Mercedes не обяви цени или повече информация за наличност на новия eVito, което вероятно ще дойде като информация след няколко месеца. За сравнение, базовата цена на сегашния модел е €45,710 и предстои да видим как компанията ще оцени подобренията в технологията.

Само един електрически миниван с прилични показатели на пазара е крайно недостатъчен. От 2021 идва и Opel Zafira със 75 кВтч батерия, както и вероятно Toyota със същото купе. Раздвижване в сегмента ще се усети по-силно през 2022 и 2023 г., когато ще бъдат добавени още модели.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари