И това беше отбелязано с един кратък туийт, разбира се, от Елон Мъск.
Постижението е впечатляващо за компания работеща много динамично за ускоряване прехода към електрическа мобилност от няма и 20 години, предвид всички спънки и забавяния по този изключително труден път.
Само след няколко дена ще започнат първите доставки на четвъртия масов модел на Tesla - Model Y (ако не броим бутиковия Roadster). За начало, в САЩ - на западното крайбрежие - където е и заводът на Tesla. Обикновено стартират така, за да са близо първите доставени коли до източника и да може да се реагира по-бързо при нужда от корекции.
Едномилионният електромобил на Tesla е червен Model 3, който бързо стана много популярен електромобил и много по-продаван от по-големите S и X. Причините са различни, като водеща е по-ниската цена, но има и технически като по-ново поколение батерия и въобще хардуер.
В момента за батерията на Model 3 Tesla използва 21700 клетки, които все още се произвеждат от партньора Panasonic. Има обаче индикации, че Tesla работи по свои собствени клетки, което разгледахме в предишен блог по темата.
С идването на Model Y се спекулира, че той на свой ред ще измести Model 3 от лидерското място по продажби, до голяма степен заради своята форма на популярен в наше време повдигнат малък градски SUV, кросоувър или каквото друго от новите названия може да му се припише.
Междувременно, след големия камион на сцената се появи и киперпикапа на Tesla. Камионът е по-напред в разработката и тестовете, а пикапът шокира света със супер ъгловатите си форми и като цяло абсолютно неочакван дизайн.
Темата е за едномилионния електромобил на Tesla, но няма как да не споменем и енергийните продукти на компанията, която вече монтира множество огромни масиви от стационарни индустриални батерии по света, пусна своя собствена домашна батерия и дори соларни керемиди.
Твърде много промени на продукти, пазари и потребителски идват само от тази единствена компания и въпреки че има много други, които също предлагат новаторски продукти и услуги, Tesla несъмнено е съвременният водач в похода за промяна на света.
Обхватът им стигна в малка засега степен и до България, с изграждането на първа Supercharger станция, която вече работи в Пловдив.
Сервизен център все още липсва в нашия регион и няма информация кога Tesla ще изгради такъв. Това е пречка за продажбите, която в някакъв момент ще бъде преодоляна. Дотогава броят на Tesla електромобилите у нас вероятно ще се повишава с малки темпове, но компанията се развива в световен мащаб, вече изкарва електромобили от чисто новата си фабрика в Китай и е на път да започне строежа на първата си фабрика в Европа, в района на Берлин.
С тези две нови фабрики достигането на следващия милион в продадени електромобили е на път да се случи много по-бързо отколкото с първия и има още едно важно нещо - Tesla инвестира постоянно в разширяване на мрежата си от Supercharger станции по цял свят, което е от съществено значение за това идващите все повече електромобили на марката да има къде да се зареждат.
Всичкото това прави Tesla абсолютен лидер в света на електрическата мобилност в момента и тенденцията е тази преднина да бъде запазена в следващите години, преди големите автопроизводители да успеят да насмогнат. Хорото е поведено.