Вследствие на огромния спад в продажбите на ДВГ автомобили, Renault обяви промяна в своята стратегия и се оттегля от партньорството с Dongfeng, заедно с която преди години изгради завод за производство на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в Китай.
Компанията продава на Dongfeng своите дялове и продължава само с производството на електрически модели чрез съвместните дружества създадени в Китай през 2017 и 2018 г. Досега двете компании произвеждаха Captur, Kadjar и Koleos ДВГ моделите в Ухан, от които са продадени около 300,000 броя. Dongfeng все пак запазва 50 процента от акциите в eGT New Energy Automotive.
Чрез точно това друго eGT New Energy Automotive дружество, Renault вече произвежда компактния електромобил City K-ZE. Другото съвместно дружество, Renault Brilliance Jinbei Automotive, ще разработва и произвежда лекотоварни модели.
И ето я връзката с настоящата ситуация – ЗАМЪРСЕНИЯТ ВЪЗДУХ, а не нещо друго. И по-точно реалното осъзнаване за замърсения въздух. Според Франсоа Прово, който ръководи китайското поделение на компанията: "Ние отваряме нова глава в Китай, ще се фокусираме върху електрическите превозни средства, леки и лекотоварни - двата основни катализатора за бъдещата чиста мобилност - и ще управляваме по-ефикасно взаимоотношенията си с Nissan".
Според компанията, конкретика в новата електромобилна стратегия за Китай ще бъде оповестена по-късно, в контекста на бъдещия нов средносрочен план на Renault.
Предприетите мерки са логични и буквално задължителни, за да се предотвратят още по-големи загуби, След навлизането на китайския пазар през 2016 г. Renault имаше планове да стигне до реализиране на 800,000 превозни средства през 2019 г., но с продадени няма и 180,000 разликата в плановете и реалността и брутална и не оставя място за други решения.
Колко успешна ще е новата електромобилна стратегия на компанията в региона ще разберем след още няколко години, като засега усилията са насочени към скалиране на производството и увеличение на продажбите на K-ZE.