Когато не върви, не трябва да униваш. Защото напред има път въпреки временните неволи.
Такива имаше не малко за китайския производител на електромобили NIO, чийто продажби не успяваха да дръпнат достатъчно.
Единият ти вариант при такава ситуация е да се примириш и да оставиш нещата на самотек. Другият е да вложиш още повече енергия, да потърсиш нови решения и да се опиташ да ги приложиш адекватно.
Продажбите на NIO не вървяха особено добре, но има обрат. През март компанията успя се върне в играта и сега вдига допълнително нивото, с нова батерия и опции за електрическия SUV ES8.
Екипът на NIO споделя, че е подобрил в множество отношения модела, с помощта на обратна връзка и препоръки от клиентите, при това по цели 180 пункта. Това са много промени и повечето от тях вероятно са малки, което не означава, че не са съществени. Но най-голямата или по-скоро на която се обръща най-много внимание, е новата 100 кВтч батерия.
В NIO обикновено обявяват общия капацитет на батериите, което означава, че използваемият капацитет на тази нова 100 кВтч батерия е по-близо до 90 кВтч. Това вече е в територията на Jaguar i-Pace и Audi e-tron и естествено обещава повече пробег.
В тази връзка, по необясними за нас причини в Китай продължават да базират пробега на NEDC. "Новият" Европейски Цикъл за Шофиране е известен с изключително нереалистичните си стойности. В случая с новия ES8, NIO обяви 580 км пробег по NEDC, но в реални условия ще е супер да видим и 500 км, като залагаме по-скоро на 450 до 470 км макс. ES8 се предлага също и със 70 кВтч и 84 кВтч батерии.
Друг отличаващ се акцент в обновения ES8 е малко новият малко по-голям екран - сега 11.3 инча в сравнение с предишния 10.4-инчов екран. Компанията е направила промени и в NIO Pilot системата, която представлява полуавтономен асистент за шофиране и е базирана на EyeQ4 чипът на Mobileye с очаквани над 20 функции за асистиране на шофирането.
Всичкото това идва и с увеличение в цената. Досега базовата цена на ES8 беше около €57,000, но след ъпгрейда скача на €60,880 до €68,420 в зависимост от версията.
100 кВтч батерия звучи по-солидно и с връщането на продажбите във възходяща посока може да е промяната, от която NIO жизнено се нуждае.