Xpeng P7 от края на юни, над границата от 500 км пробег

Електромобили

Xpeng P7 е електро седан и втори модел на китайската компания Xpeng, който с доста прилични параметри (за технологичното ниво през 2020 г.) излиза на пазара (в Китай) през юни.

Това е много далеч и в същото време много близо. Нещата от Китай идват много бързо и в Европа. Това вече включва и автомобилите – нещо, което преди дори само няколко години беше тотално ограничавано. И все още далеч не е пълно с китайски седани от този клас в Европа.

Xpeng P7 се произвежда на платформа разработена от Xpeng Motors, наречена SEPA (Smart Electric Platform Architecture). То вече е не просто модерно, а някак се подреди като задължително всеки автопроизводител да си има някаква нова платформа специално предназначена за производство на електромобили.

Неминуемо, Xpeng P7 вече бива сравняван с Tesla Model 3, най-малкото заради сходството в батериите – по-голямата на Xpeng P7 е 80 кВтч, малко по-голяма от тази на Model 3 LR (75 кВтч) и точно колкото на задаващия се BMW i4. Като размери, обаче, P7 (4.88 м) е с 20 см по-дълъг от Model 3 (4.69 м) и в това отношение е по-близо до Model S (4.98 м).

Откъм задвижване, Xpeng предлага P7 в три варианта, като два от тях са със задно предаване и 196 кВт електромотор. Но ето ги подредени:

  • RWD - 196 кВт; 70.8 кВтч батерия; ускорение 0-100 км/ч за 6.7 сек
  • RWD - 196 кВт; 80.0 кВтч батерия; ускорение 0-100 км/ч за 6.7 сек
  • AWD - 120 кВт отпред; 196 кВт отзад; 80 кВтч батерия; ускорение 0-100 км/ч за 4.3 сек

Според компанията, пробегът с едно зареждане с по-голямата батерия е малко над 700 км. Това е по стария смешен NEDC цикъл, по който китайците продължават да обявяват нереалистични данни. С 80 кВтч батерия при добри условия и оптимално шофиране и 600 км ще са супер постижение. В общия случай бихме заложили по-скоро на около 500 или малко повече километра.

Досега информацията от Xpeng е, че P7 моделът е предназначен само за Китай. Въпреки това, Xpeng е получила разрешение да тества P7 в САЩ и има индикации, че Европа също е в плановете. Според електромобилния ентусиаст Бьорн Ниланд, без тази информация да е потвърдена, P7 ще дойде в Европа през 2021 г., но с CHAdeMO DC зареждане, вместо с CCS.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари