Zity услугата за споделени коли стартира с 500 Renault ZOE в Париж

Електромобили

Като за голям град като Париж, Renault пуска прилична бройка от 500 ZOE електромобила в дебюта на Zity услугата за споделяне във френската столица.

Стартът беше планиран за февруари, но отложен заради... Да!

Първоначално Zity беше подкарана от Renault и испанската компания Ferrovial в Мадрид през 2017 г. и чак три години по-късно идва ново развитие в друга голяма европейска столица. Реално е по-скоро нещо като фейслифт, защото Renault изтегля колите от предишната Moov’in услуга. Zity вероятно звучи по-добре, сега ZOE е обновен и нещата може да тръгнат по-добре. Въпреки че, знае ли човек - споделянето на електромобили в Париж е трудно начинание. Първото такова, Autolib, фалира след колосални загуби и вандализъм върху електромобилите.

Но често първите опити са трудни или се провалят само за да бъдат последвани от нови стъпващи на грешките и неволите на предишните. Renault набляга на това, че Zity ще стартира със стриктни мерки за безопасност и хигиена. В последните няколко месеца вторите са колосално малоумни в повечето държави по света, но наистина има резон в коли за общо ползване да се полага грижа за чистотата.

Услугите за споделяне на коли обаче са и много добър маркетинг метод. Всеки може да наеме и да покара самостоятелно, което си е възможност за по-продължително пробно шофиране. В случая ограничението е в зона с площ 105 кв. километра в района на Париж и близката община Клиши, но това всъщност не е никак малко.

Всъщност, Moov'in услугата, която Renault и ADA стартираха съвместно в средата на 2018 г. продължава да работи, но само с ДВГ коли и управлявана от ADA под новото име ADA Paris.

Да видим какъв е моделът на Zity в Париж.

Renault рекламира Zity като супер гъвкаво предложение, достъпно 24/7, със следните опции:

  • Таксуване на минута
  • Фиксиран наемен период
  • Времеви кредити със “спестяващи пакети”

И всичкото това, без регистрация или абонаментни такси

Планирана е и "stand-by" цена, ако искаш да си паркираш колата за по-дълго, без да я освобождаваш, в рамките на бизнес зоната или извън нея. Има и едно известно неудобство - за паркирането. Колите може да се оставят само на надземни паркинги, което вероятно ще е сред най-големите предизвикателства за услугата предвид недостига на парко места в Париж.

Цените.

Вече са обявени официално и като за начало цената е по-тънка:

  • €0.29 на минута
  • €0.13 на минута в режим на изчакване (stand-by)
  • €35 за 24 часа наем
  • €55 за 48 часа наем
  • €65 за 72 часа наем

Парижани сигурно ще го удрят зитито на второто И, а като го сметнеш по най-изгодния наем - може да карат ZOE за €650 на месец. Коя ли ще е най-ползваната тарифа?

Хора в тази дискусия

Коментари (2)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Не е по темата, но вчера видях на Кауфланд-Дупница паркирало BMW i3 с малко лого на ecars.bg отзад. Да не би да монтирате някоя зареждачка там някъде.

Веселин
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Това е някоя от i3-ките, които бяха предназначени за EMCA рент-а-кара, който не просъществува и колите бяха брандирани. Нашата част беше да изградим зарядна инфраструктура за тази услуга, но не я подкараха работата и затова не се получи нищо. Виждам на доста от тях да си стоят тези лепенки отзад.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения