Според южнокорейския сайт thelec.net, в началото на юни LG Chem е започнала да произвежда новите NCM712 батерийни клетки в своя завод до полския град Вроцлав.
Това е поредно ново поколение батерийни клетки от оформилата се като абсолютен лидер при електромобилните батерии LG Chem. В малкия Renault Twizy, който продължавам да карам вече седма година, също има LG Chem клетки. Батерията е много малка като колата и с нормалния за годините (и за малкия си капацитет) спад все още е в кондиция и движи малкия електромобил въпреки спада в пробега.
Отличителното в тези нови NCM712 клетки е 7:1:2 съотношението между никел, кобалт и манган, което при тази формула увеличава допълнително енергийната плътност. Оттам се увеличава и пробегът, като в същото време количеството на кобалта е сведено до минимум, което от своя страна намалява производствените разходи.
Първите количества от новите клетки отиват за стар клиент като Renault, за обновения модел ZOE. Другият получател е Volkswage ID.3, чиито доставки (за първата серия от 30,000 коли) е планирано и обещано да започнат на 17 юни.
Важен напредък за LG Chem е и друго технологично постижение – компанията вече произвежда сама катодите в полския завод, докато преди купуваше материали от доставчици като Nichia, Umicore, Posco Chemical и L&F. Насред блокажите през март и април заводът на LG Chem до Вроцлав се пръскаше по шевовете и с нова инвестиция компания увеличи значително производствения капацитет.
Става дума за увеличение в обема смесени материали минаващи през смесителната техника – от 1300 литра на 2300 литра наведнъж. Увеличението в този технологичен процес се прилага от ранна пролет на три нови поточни линии в полския завод.
До 2022 г. LG Chem планира да започне производство и на NCMA клетки, които заедно с NCM712 клетките ще са основните предложения на компанията в следващите години, замествайки досегашните NCM622. Има вероятност за бъдещо производство и на NCM811 клетки.
Полският завод за батерийни клетки на LG Chem е ключов за развитието на електрическата мобилност в Европа, защото от него идват клетки за батериите на Renault ZOE, Audi e-tron, Hyundai Kona, VW ID.3, Jaguar I-Pace и други електромобили. Hyundai започна производство на електрическия Kona в чешкия си завод в Ношовице и с идващите от Полша батерии производството вече е в огромна степен европейско. Засега това не се отразява в понижаване на цените, но доставките ще са значително по-бързи.
През тази година вероятно и по-бюджетни електромобили ще излязат на пазара с новите клетки на LG Chem. Говорим за Renault K-ZE и аналогът Dacia Spring, който би трябвало да е на цена около 35,000 лв. Това е на път да раздвижи допълнително вече силно развиващия се пазар на електромобили от есента.