Електрически FIAT e-Ducato с батерии 47 и 79 кВтч, 22 кВт AC и 50 кВт DC зареждане

Електромобили

Товарни ванове на ток буквално все още няма. С малки изключения като VW e-Crafter и някои китайски изпълнения, сегментът все още е, хм, няма сегмент.

FIAT пусна една прясна светлина в тунела, с нова публикация, че в следващите месеци на пазара излиза електрически Ducato ван, с очакваното име e-Ducato.

Прототип на e-Ducato беше показан още миналата година с план в края на 2019 г. да отварят възможността за поръчки. Нещата се развиха не по план и тепърва излизаме от ограниченията, но финансовият колапс едва ли ще отмине с ограниченията. Въпреки това и въпреки отложения старт, електро дукатото явно ще го бъде по някое време тази година.

На места някои компании (разбирай избрани клиенти) дори могат да тестват налични бройки и от есента вече да има и продажби. С електро задвижване, Ducato ще се предлага във всички версии както и с ДВГ - пътнически, товарен (платформа), ван и т.н.

Ето как изглежда e-Ducato в цифри:

  • Батерии – 47 и 79 кВтч
  • Електромотор – 90 кВт, 280 Нм
  • Макс. скорост – 100 км/ч
  • Реален пробег – виж по-долу
  • AC зареждане – 7 кВт, 11 кВт, 22 кВт
  • DC зареждане – 50 кВт
  • Товарен обем – 10-17 куб.м.
  • Товароносимост – 1.95 т.

Нещата с пробега са неясни. Вероятно в опит да го направи да изглежда по-добре, FIAT посочва до 330 км пробег за версията с по-голяма батерия, но това е по излезлия от употреба NEDC цикъл. Обикновено данните по NEDC са с около 25% по-високи от реалността, което означава, че реалният пробег най-вероятно ще е в диапазона до около 250 км. Това е и причината да ограничат максималната скорост до само 100 км/ч - нагоре разходът става още по-голям и в даден момент отива даже към брутален.

За дълги извънградски пътувания ще е малко тегаво, въпреки 50-те киловата DC зареждане. Но пък за определени дейности, особено с приятната изненада, че ще има 22 кВт бордово зарядно като опция, се отварят разнообразни възможности.

За финал, нещо интересно. Ducato е на пазара от вече 39 години и е разработен заедно с Peugeot, съответно се предлага от няколко марки в идентични варианти. Но Peugeot и Citroën работят с BD Auto, която прави конверсии на техните ДВГ бусове до електрически, докато в Италия е разработена отделна самостоятелна технология за e-Ducato.

Цените на e-Ducato още не са известни. Ама хайде да се позасилят нещата след този прословути 15 юни, че голям гипс. И ще се наваксва.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари