Драстичен скок в субсидиите за електрически превозни средства в Австрия

Електромобили

Австрия увеличава значително субсидиите и премиите за закупуване на електрически превозни средства от 1 юли тази година.

Частни потребители и компании ще могат да се възползват от почти удвоени субсидии и премии, а освен за електрически коли те ще важат и за почти всички останали видове превозни средства, които вървят на ток.

Субсидии за частни клиенти

Субсидиите за превозни средства с нулеви вредни емисии (BEV и FCEV) за частни клиенти се увеличават от 3,000 на 5,000 евро, а тези за плъгин хибриди скачат от 1,250 на 2,500 евро.

Тези субсидии важат за електромобили с цена до 50,000 евро за базов модел и за плъгин хибриди, които имат не по-малко от 50 км пробег само на ток.

Субсидии за фирми и администрацията

Местни компании, администрацията и различни асоциации ще могат да се възползват от субсидия за закупуването на електрически превозни средства с базова цена до 60,000 евро.

Закупуването на превозни средства с тегло до 2,5 тона ще се субсидира със 7,500 евро вместо с досегашните 5,000 евро, а за тези с тегло над 2,5 тона субсидията се вдига от 10,000 на 12,500 евро.

Плъгин хибридите, които използват дизелово гориво остават извън играта.

Австрийското правителство също така увеличава и субсидиите в сегмента на тежките търговски превозни средства.

Правителството планира да предостави субсидии до 130,000 евро (в зависимост от размера) за електрически автобуси, до 60,000 евро за електрически търговски превозни средства и до 30,000 евро за DC зарядни станции с мощност най-малко 150 кВт, с които ще се зареждат търговски превозни средства.

По отношение на последните, дялът на вносителите в субсидията е значително по-нисък: с изключение на тези от клас N3, за които вносителите плащат 5,000 евро, за повечето класове търговски превозни средства вносителите ще плащат 2,000 евро.

За превозно средство от клас N2, например, 2,000 евро трябва да дойдат от вносителите и 22,000 евро от държавата. За големи електрически автобуси и съответната инфраструктура за зареждане държавата поема цялата субсидия.

Субсидии има и за домашни зарядни станции!

Субсидията за домашна зарядна станция се увеличава тройно и става 600 евро (колкото струва нашата АЯ например), а тази за станции в търговски обекти и по-големи жилищни сгради става 1,800 евро.

Субсидии за електрически скутери, колела и мотопеди

И двуколесните електрички са в схемата и субсидиите за тях също са увеличени, въпреки че при някои класове добавката е по-незначителна.

За частни лица, субсидията за електрически мотоциклети, скутери и мотопеди от клас L1e се увеличава от 700 на 800 евро, за клас клас L3e сумата скача от 1,000 на 1,200 евро, а за електрическите колела субсидията се увеличава повече от двойно и скача от 400 на 850 евро.

Специално за компаниите се прилагат и субсидии за електрически микробуси в конфигурация 7 + 1, като субсидиите са аналогични на описаните по-горе за леките автомобили и лекотоварните превозни средства. Има и субсидия в размер на 24,000 евро за микробуси с нулеви емисии клас M2.

Компаниите, които закупуват леки електрически превозни средства, също могат да очакват да получат 1,300 евро бонус в бъдеще и специална поддръжка за автопарк с електрически велосипеди. В противен случай важат същите проценти на субсидии за електронни велосипеди, както за частните лица.

Всички горепосочени оферти за финансиране са валидни до 31 декември 2020 г., или докато бюджетът по тази програма се изчерпа.

Хора в тази дискусия

Коментари (3)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Все си мисля, че държавните субсидии не са верния път в пазарното стопанство. Изкривяват усещането за връзката себестойност-цена. Дори и малките отстъпки, които ползваме в България - като неплащането на данък превозно средство и безплатното паркиране в общинските сини зони не считам за особено полезни в дългосрочен план.

Д Х Х
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Определено не е това начина, но на този етап май само така може да се стимулира растеж в този сектор.

Докато не се разработят безкобалтовите батерии във вид за масово производство цените на електричките няма да се изравнят с тези на другите. А това ще влачи прехода много време и все пак трябва да се стартира някак си.

Доста приятели и познати имам, които от 1-2 години си пеят "Да, това е бъдещето ама като стане масово, тогава ще си взема и аз" А масово няма как да стане, като е много...

Определено не е това начина, но на този етап май само така може да се стимулира растеж в този сектор.

Докато не се разработят безкобалтовите батерии във вид за масово производство цените на електричките няма да се изравнят с тези на другите. А това ще влачи прехода много време и все пак трябва да се стартира някак си.

Доста приятели и познати имам, които от 1-2 години си пеят "Да, това е бъдещето ама като стане масово, тогава ще си взема и аз" А масово няма как да стане, като е много по-скъпо и недостъпно.

Китайците напредват с безкобалтовите батерии, а вече има създадена и програма за разработка на такива в ЕС.

Виж още
Стефан Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Нима задвижването с изкопаеми горива не се задържаше умишлено неестествено дълго време и не платихме ние сметката? Още се наблюдава едно ослушване по цялата верига - държавни органи, вносители и търговци на автомобили, бензиностанциите относно DC-тата, както и хората, разбира се (къде ше я зареждам, батерията колко ше изкара, чакай да паднат цените и пр.). И колкото по-дълго продължи това, толкова повече време живот в смога. Сутрин-вечер колони коли в синя мъгла и всичко бълва. Макар че за...

Нима задвижването с изкопаеми горива не се задържаше умишлено неестествено дълго време и не платихме ние сметката? Още се наблюдава едно ослушване по цялата верига - държавни органи, вносители и търговци на автомобили, бензиностанциите относно DC-тата, както и хората, разбира се (къде ше я зареждам, батерията колко ше изкара, чакай да паднат цените и пр.). И колкото по-дълго продължи това, толкова повече време живот в смога. Сутрин-вечер колони коли в синя мъгла и всичко бълва. Макар че за нашето поколение ще е нужно чудо - дизеловата революция тепърва се случва тук. Да стоиш на кръстовище и покрай теб да не мине бензинова кола, вече не е само в Южна Италия...

Виж още
Е-мо
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари