CATL започва да доставя LFP батерии на Tesla в Китай

Електромобили

LFP батериите набират скорост и от CATL са постигнали редица подобрения в енергийната плътност чрез използването на собствено разработена CTP (cell to pack) технология.

Досега Tesla се снабдяваше с клетки за китайския Model 3 основно от LG Chem, но според информация публикувана от Green Globe International Inc. (GGII) компанията вече ще си партнира основно с CATL за директна доставка на LFP батерии в китайския завод.

Последната статисткиа публикувана от Moneyball в Twitter за китайския пазар пък показва колко голяма е разликата в бройките Model 3 с батерии от LG Chem и основният досега партньор на Tesla по линия на батериите Panasonic.

 

Все още няма нужното количество технически данни за предимствата на LFP батериите на CATL, но източници близки до нещата споделят, че това ново партньорство може да намали разходите на Tesla с до 25%.

Тази информация не е потвърдена от никоя от двете компании, но се спекулира, че LFP батериите на CATL са на цена от $80/кВтч на ниво клетка и $100/кВтч на ниво пакет.

Това си е сериозно подобрение в цените, което би се изразило в спестяване от $3,000-$4,000 на кола!

На този етап използването на тези LFP батерии остава само за Китай и Tesla ще продължи да ползва и NCM-811 клетки от LG Chem, но само за Long Range версията на Model 3.

Енергийната плътност на LFP батериите, които Tesla ползва за стандартната версия на колата в Китай е само 125 Wh/kg, но те пък са оптимизирани за производителност, която позволява по-бързо зареждане и повече мощност.

Компромисът в пробега вероятно ще бъде проблем за някои хора, но пък цената пада значително и Model 3 с LFP батерия вече се предлага за около €36,000 евро преди субсидия в Китай.

Дали след време CATL ще доставя такива батерии на Tesla в Европа и тази технология ще стане по-масова все още е трудно да се каже, но вероятно в края на септември ще научим повече подробности по време на Tesla Battery Day.

Новият завод на CATL в Германия трябва да заработи през първата половина на следващата година и това потенциално ще осигури по-лесен достъп до LFP батериите за някои европейски производители.

Ще бъде добра възможност за европейските автомобилни производители най-накрая да се възползват от химически състав без кобалт като LFP, за по масови модели с цел скалиране на производство. От друга страна, NCM 811 и NCMA клетките може да останат за използване само в по-скъпи модели с по-малък обем на производство.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари