През тази година броят на новите електрически ванове и микробуси в Европа се увеличи значително и ще продължи да расте с добавянето на няколко нови модела преди края на 2020 и началото на следващата година.
Citroën продължава да електрифицира своите търговски превозни средства и до края на тази година след Jumpy и Spacetourer, ще пусне в продажба и електрическа версия на Jumper.
По отношение на параметрите на електрическият Jumper няма много изненади, тъй като те са идентични с тези на Peugeot e-Boxer и Opel Movano, който също предстои да бъде пуснат на ток в началото на следващата година.
e-Jumper ще се предлага с 96 кВт електромотор и възможност за избиране между две различни батерии. С по-малката 37 кВтч батерия от Citroen дават 200 км пробег по WLTP, докато с по-голямата 70 кВтч батерия пробегът скача до 340 км.
Това обаче са все още непотвърдени цифри и най-вероятно реалният пробег ще зависи от редица фактори, като външна температура, тегло и начинът на шофиране.
Изначално е-Jumper ще бъде пуснат в общо четири дължини и три височини, всяка с различно тегло и ниво на въздушно съпротивление.
37-кВтч батерията се предлага само за дължините L1 и L2 (4,96 и 5,41 метра), а по-голямата батерия ще се предлага за версиите на каросерията L2S, L3 и L4 - последните са с дължина съответно 5,99 и 6,36 метра.
От PSA дават 160,000 км или осем години гаранция за батериите, които се сглобяват от компанията Bedeo и за този период трябва да запазят не по-малко от 70 процента от капацитета си.
AC зареждането на малката батерия ще отнема около пет часа, докато за по-голямата ще са нужни седем. е-Jumper обаче ще може да се зарежда и на DC станция с мощност до 50 кВт, което ще ускори зареждането на 80% от батерията до 60 минути.
Версията с допустимо общо тегло от 3,5 тона ще развива максималната скорост от 110 км/ч, докато този с максимално допустимо тегло от 4 тона ще може да се движи с не повече от 90 км/ч.
Каросерията на ë-Jumper има същите характеристики като тези на бензиновите и дизеловите версии.
Задните врати се отварят на 90 или 180 градуса, а като опция ще се предлага и 270-градусов отвор. освен това прагът за товарене може да се свали с до седем сантиметра с регулируемото задно окачване. Страничните плъзгащи се врати ще са с ширина до 1,25 метра.
От Citroën все още не споменават цени за ë-Jumper, но те ще последват с пускането му на пазара през последното тримесечие на годината.