До края на тази година Tesla планира да доставя от произведените в Китай електромобили на Австралия, Нова Зеландия, Сингапур и Европа.
В нета вече се намират доста отзиви от хора, споре които произведените в Китай Model 3 коли са с по-добро качество от тези във Фримонт, но надали това е основната причина за промяната в решението на Tesla.
Нормално е с напредване на времето и оптимизиране на производството в най-новия си завод с най-модерната техника да постигаш по-добри резултати.
Заводът във Фримонт все пак е първият дом на Tesla и въпреки че в него има редица подобрения, новите заводи и техника са по-модерни от старта и поне при Tesla изглежда това оказва влияние върху крайният резултат.
Този ход обаче поражда редица въпроси.
Дали интересът към Tesla в Китай не оправдава предварителните очаквания?
Възможно ли е местенето на Tesla в Тексас да ограничава производствения капацитет във Фримонт, което да води до нуждата на помощ от Китай за доставки в Европа, където търсенето е по-високо?
Или пък това може да има чисто финансова основа и Tesla да опитва да спечели повече, като продава по-евтино произведени в Китай коли на европейския пазар?
Ако търсенето в Китай е по-слабо и цената за износ до Европа е по-ниска от тази, която се плаща в САЩ, Tesla може дори да предложи и по-ниски цени, което почти сигурно ще увеличи и продажбите.
Може и Китай да стане основен производител за страните, в които се кара с десен волан тъй като обявените засега места за износ от Китай са в една група.
С навлизането на VW ID.3, ID.4 и някои други електромобили през следващите 3-6 месеца Tesla ще трябва да реагира по някакъв начин, защото въпреки че е все още незначителна, конкуренцията ще се се засили много бързо.
Може и това е опит, чрез който да се провери какъв би бил интересът на европейците към моделите с LFP батерии и дали по-ниската цена на Model 3 с такава батерия ще бъде пряка конкуренция на ID.3?!?
Заводите, които се строят в Германия и САЩ изначално ще бъдат с фокус върху Cybertruck, Tesla Semi и Model Y, така че докато те навлязат сериозно в схемата може Китай да се наложи да поеме търсенето в Европа, а през това време във Фримонт да се направят подобрения за вдигане на качеството.
Въобще, доста въпроси и възможности има зад този ход, като скоро може да разберем какво точно седи зад него. На 22 септември очакваме интересни новини от кухнята и може би тогава ще чуем от Мъск нещо по тази тема.
Някакви идеи като коментар?