Поредната доза подобрения в Proterra доведоха до пускане на пазара на пето поколение електрически автобус ZX5, който идва със свежи добавки спрямо предшественика си.
Американската компания е вече десета година на пазара и не случайно си е извоювала определения като "Теслата на електрическите автобуси".
През 2017 техният Catalyst E2 модел постави рекорд изминавайки 1,772км с едно зареждане, а през същата година започна и съвместната им работа с LG Chem по линия на нови батерийни клетки за тежкотоварни електрически превозни средства.
През 2018 компанията направи и доста мощна 500 кВт система за зареждане, а за да улесни своите клиенти в САЩ им даде възможност да купуват автобусите с лизинг на батерията, вместо да плащат цялата сума предварително.
Новият електробус на Prtoerra ще се предлага в два варианта на дължина; 10,7 и 12,2 метра, със съответно 29 и 40 места. По-късата версия може да се оборудва с макс. 440 кВтч батерия, докато при по-дългата може да се вмъкне до 660 кВтч капацитет.
Изразено в километри това прави 384 км. пробег за по-късата версия и 526 км. пробег за по-дългата.
При конфигурирането на електробуса може да се избира между един или два електромотора (наречени ProDrive и DuoPower).
DuoPower е с мощност от 404 кВт и е проектиран да ускори автобуса до 32 км/ч за шест секунди, а освен това са отбелязани и положителни промени в работата му при движение по стръмен наклон.
Сред описаните от Proterra подобрения в ZX5 са:
- Опростен покрив с възможност за поставяне на допълнителни батерии
- Намалена обща височина за покриване на още повече маршрути
- Модернизирани светлини и предно стъкло за повишена видимост
- Нови амортисьори
- Усъвършенствана система за управление на височината с възможност за по-бързо снишаване
- По-ергономична зона за водача за по-голям комфорт
- Допълнителен порт за зареждане в предната част на автобуса
Освен това различните подобрения в технологията на Proterra дават възможност за бързо скалиране на производство поради висока сходност между използваните системи и компоненти в двете версии на автобуса.
За жалост обаче поне на този етап Proterra няма планове да изнася електрическите си автобуси към Европа и те остават достъпни само в САЩ.