В този блог: Нова мощна система за зареждане на електрически автобуси от лидера в сектора в САЩ.
Proterra безспорно зае мястото на лидер в електрификацията на автобусния сектор през последните две години и миналата седмица представи поредната си разработка по време на конференцията на Американската асоциация по обществен транспорт (APTA).
Компанията предлага въвеждането на универсални системи за зареждане с висока мощност, които биха могли да ускорят значително преминаването към използване на електрически автобуси.
Доста градове, общини и транзитни компании в САЩ вече обявиха плановете си за използване на превозни средства с нулеви вредни емисии и разработената от Proterra нова система за бързо зареждане може да докара доста електробуси по пътищата в най-близко бъдеще.
Всички електробуси на Proterra използват стандарта SAE J1772 CCS (IEC Type 1) за зареждане, а по-новите модели Proterra Catalyst ще бъдат напълно съвместими с новата SAE J3105 система за зареждане с електропроводимо захранване.
Proterra показа новите си DC зарядни станции, които отговарят на тези стандарти. Трите нови Proterra Power Control системи варират от 60kW до 500kW и са съвместими с J1772 CCS и J3105 монтирани на покрива системи за зареждане познати още като пантографи.
Станциите с мощност до 60 кВт ще са най-подходящи за нощно зареждане, което ще става в рамките на шест часа за E2 модела, използващ J1772-CCS конектор и ще са добър вариант за клиенти с по-малък автопарк и не толкова чести пътувания.
Системите с мощност от 125 кВт съответно ще са по подходящи за ползватели, които имат нужда от по-бързо зареждане през деня и с тях батерията ще се пълни на 100% в рамките на три часа.
Най-мощните системи за зареждане с мощност до 500 кВт ще дават възможност за супер удобно и бързо зареждане на автобусни линии, които вървят без почивка и ще осигуряват пробег от 70 км в рамките на 10 минутно зареждане, което ще може да се извършва както в депото, така и на избрани спирки от маршрута на електробуса.
С този нов скок мощностите стават все по-сериозни. Реално на този етап множество 500 кВт зареждания на едно място са малко вероятно, но като цяло се върви в тази посока и ще се стигне до там да са нужни мегавати мощност за електробусни депа.