В този блог: Все по-голямо раздвижване при технологиите за тежки електромобили.
След като Proterra обяви 500 кВт система за зареждане на електробуси, друга американска компания – ChargePoint – демонстрира технология за зареждане с мощност 2 мегавата...
Това прави очакваното през 2019 г. супер мощно 350 кВт зареждане да изглежда далеч не толкова мощно, но веднага правим уточнението, че тези 2 мегавата са за зареждане на електрически камиони и самолети.
При електро самолетите нещата са все още твърде оскъдни, но след като електробусите взеха здрава преднина, в последния месец се появиха множество новини и за нови електро камиони.
Досега обявената от Tesla Megacharger технология за зареждане на камиони водеше с планирана мощност над 1 мегавата, но заявката на ChargePoint е за двойно повече. Системата е показана на годишното събиране Elevate Summit на 8-9 май и е част от плановете на компанията да доставя зарядни станции на Uber за бъдещо въздушно такси с вертикално излитане.
аСпоред ИД на ChargePoint Паскуале Романо, за да се изпълнят изискванията за производителност при толкова мощна система са нужни до BMS интерфейса и четири захранващи линии с 500А ток и 200 до 1000V напрежение всяка.
От представянето най-голямо (визуално) впечатление прави огромният специализиран конектор, разработен за лесно включване и изключване, като леснината се постига с помощта на моторизирана система.
Чудна работа, но ни изникват много въпроси като осигуряване на нужните мощности, балансиране на мрежата при такива огромни консуматори с пиково натоварване на едно място (например 10 стоянки за зареждане на камиони на един паркинг), както и каква ще е цената и приложимостта на технологията.
Сериозна заявка със сериозни предизвикателства, но по-важното е, че се работи по нови технологии за ускоряване навлизане на електрическата мобилност.