В този блог: Засега компанията на Мъск не смята да прави 350 кВт зареждачки като Porsche.
В самия край на 2016 г. Елон загатна за 350 кВт V3 Supercharger, но максималната мощност на зареждане на всички Tesla коли все още е ограничена до 120 кВт (при 145 кВт макс на самата Supercharger колонка)...
Техническият директор на Tesla Дж. Стробъл също вече е казвал, че не му допада идеята да се правят компромиси с надеждността и пробега за сметка на по-висока мощност на зареждане.
И сега в самото начало на май, по време на конферентния разгово на Tesla за Т1, Стробъл каза, че Tesla може да прави батерии способни да се зареждат с мощност по-висока дори от 300 или 400 кВт, но според него това ще е в ущърб на потребителя.
Мнението на Мъск по въпроса е, че 350 кВт зареждането не е особено смислено, освен ако батерията ти не е огромна и с някакъв супер коефициент на зареждане и разреждане, в който случай обаче енергийната плътност би била доста ниска. Общо взето според двамата такова мощно зареждане би се отразило негативно на пробега и цената на батериите.
Но добавката от Мъск е, че определено ще подобряват Supercharger технологията, някъде до около 200 или 250 кВт за колите, чиито батерии засега са с капацитет до 100 кВтч. За камионите нещата стоят съвсем различно, заради огромните батерии. Там мощността на зареждане може да стигне и 1 мегават.
Това е знак за явно разграничаване на Tesla от максимума, който в Porsche искат да постигнат, въпреки че Tesla стана член на CharIN организацията, в която се работи точно по това супер мощно зареждане. Всичко това е и в контекста на разработките за батерии с твърди електролити, които може да са единственото или поне много по-подходящото решение за зареждане с огромни мощности.
Да коментираме?