Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi се ориентира към твърдите батерии за електромобили

Технологии

В този блог: Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi планира да замени литиево-йонните батерии в електормобилите си до 2030.

По всичко личи, че след време литиево йонните батерии, които се използват в електромобилите днес, ще бъдат постепенно заменени от твърдите батерии, чиято технология бавно, но славно набира скорост.

Toyota е на път да пусне нова платформа за електрически автомобили през 2022г., които ще използват батерии с твърд електролит и планира да ги комерсиализира още през 2020г.

Наскоро и BMW започна да се интересува повече от този тип батерии и в края на миналата година реши да инвестира в Solid Power - базирана в Колорадо стартъп компания родила се от изследователската програма за батерии в университета в Колорадо Боулдър.

Сега и Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi отправя поглед към твърдите батерии и заделя $1 милиард за инвестиции в стартъп компании. Първата от тях, която получава подкрепа е Ionic Materials.

Те описват своя електролит като "платформена технология", която може да бъде комбинирана с широк спектър от електроди, включващи литиево-метални аноди, серни катоди и др. Освен Алиансът сред инвеститорите в Ionic Materials е и китайската компания A123, която подпомага паралелно и Solid Power.

Твърдите батерии са новата надежда на автомобилната индустрия, която се стреми към производството на електромобили с възможно по-голям пробег тъй като те обещават огромни предимства пред текущите литиево-йонни батерии по отношение на разходите, плътността и термичната стабилност.

Жил Норман, който е ръководител на електромобилния отдел в Алианса сподели пред Financial Times, че пред тях все още има доста предизвикателства, но се постига напредък и желанието им е да пуснат такива батерии на пазара преди 2030, и по възможност през 2025.

Интересен е този ход и още повече сроковете, които Алианса си поставя предвид, че плановете им са до 2022 г. да имат 12 електрически модела и никой от тях няма да бъде с тези нови батерии.

Очевидно е обаче, че индустрията се отправя в тази посока и рано или късно вероятно всички ще преминат на тези батерии, защото ресурсите за литиево йонните батерии няма да стигнат за всички.

Samsung също видя накъде отиват нещата с кобалта и наскоро обяви, че започва да си набавя от ценния метал рециклирайки стари мобилни телефони.

И за финал малко повече от Жил Норман за бъдещите електромобилни планове на Алианса в интервю за electrive.com.

 

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Именно постигане на пробег от порядъка на 600-700км ще сложи края на "обикновенните" коли без компютри:)

Dekada Digital
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения