В този блог: Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi планира да замени литиево-йонните батерии в електормобилите си до 2030.
По всичко личи, че след време литиево йонните батерии, които се използват в електромобилите днес, ще бъдат постепенно заменени от твърдите батерии, чиято технология бавно, но славно набира скорост.
Toyota е на път да пусне нова платформа за електрически автомобили през 2022г., които ще използват батерии с твърд електролит и планира да ги комерсиализира още през 2020г.
Наскоро и BMW започна да се интересува повече от този тип батерии и в края на миналата година реши да инвестира в Solid Power - базирана в Колорадо стартъп компания родила се от изследователската програма за батерии в университета в Колорадо Боулдър.
Сега и Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi отправя поглед към твърдите батерии и заделя $1 милиард за инвестиции в стартъп компании. Първата от тях, която получава подкрепа е Ionic Materials.
Те описват своя електролит като "платформена технология", която може да бъде комбинирана с широк спектър от електроди, включващи литиево-метални аноди, серни катоди и др. Освен Алиансът сред инвеститорите в Ionic Materials е и китайската компания A123, която подпомага паралелно и Solid Power.
Твърдите батерии са новата надежда на автомобилната индустрия, която се стреми към производството на електромобили с възможно по-голям пробег тъй като те обещават огромни предимства пред текущите литиево-йонни батерии по отношение на разходите, плътността и термичната стабилност.
Жил Норман, който е ръководител на електромобилния отдел в Алианса сподели пред Financial Times, че пред тях все още има доста предизвикателства, но се постига напредък и желанието им е да пуснат такива батерии на пазара преди 2030, и по възможност през 2025.
Интересен е този ход и още повече сроковете, които Алианса си поставя предвид, че плановете им са до 2022 г. да имат 12 електрически модела и никой от тях няма да бъде с тези нови батерии.
Очевидно е обаче, че индустрията се отправя в тази посока и рано или късно вероятно всички ще преминат на тези батерии, защото ресурсите за литиево йонните батерии няма да стигнат за всички.
Samsung също видя накъде отиват нещата с кобалта и наскоро обяви, че започва да си набавя от ценния метал рециклирайки стари мобилни телефони.
И за финал малко повече от Жил Норман за бъдещите електромобилни планове на Алианса в интервю за electrive.com.