Daimler може и да изостава с електромобилите, но за сметка на това е сред първите достигнали до старта на серийно производство на електрически камиони и автобуси.
Тази седмица компания представи новата версия на своя популярен модел eCitaro, която за разлика от другите електрически автобуси ще се предлага с батерия с твърд електролит (solid state).
Тази технология все още изглежда доста далеч от оптимизирана за масова употреба, но въпреки това Daimler очевидно има нещо работещо, което иска да тества в реални условия.
По време на презентацията стана ясно, че вече няколко транспортни оператора в Европа са направили поръчка за общо 60 от тези автобуси с такива батерии, а доставката им се очаква преди края на тази година.
eCitaro G ще се предлага с 441 кВтч капацитет на системата (общо 7 батерии с 63 кВтч капацитет всяка) и два електромотора с мощност 125 кВт и въртящ момент от 485 Нм всеки.
В зависимост от версията максималният брой пътници, който eCitaro G ще може да побере e 146.
Подобрения ще има и при другите версии на eCitaro, които още преди края на тази година ще се сдобият с ново поколение NCM клетки и увеличаване на капацитет от сегашните 292 кВтч на 396 кВтч.
Според данните от Dailmer версията с твърдата батерия може да измине 220 км с едно зареждане, което е достатъчно пробег за типичен градски автобус за един ден.
Единственият по-голям недостатък на твърдите батерии е, че те не могат да се зареждат толкова бързо като другите, но при електрическите автобуси това не е толкова голям проблем тъй като те най-често се зареждат в депата през нощта.
eCitaro G ще може да се зарежда с максимум 150 кВт мощност, което е на половина по-слабо от версията с батерия с течен електролит.
Това, което е интересно в самият край на прес съобщението на Daimler, е защо планират през 2022 да увеличат пробега на автобусите и с двата вида батерии с fuel cell range extender?
Според тях по този начин се елиминира необходимостта от междинно зареждане и изграждане на сложна инфраструктура.