Бьорн Ниланд най-накрая се добра до VW ID.3 и не само се изкефи, но остана и доста впечатлен от резултатите, които постигна след първите тестове повтаряйки доста често колко ефективна е колата.
Вчера (23 септември) в новия хотел Хаят в София се състоя и официалното представяне на ID.3 за България, на което бяхме поканени и благодарим на Volkswagen за поканата, така че скоро очакваме и малко цифри от тукашни тестове, когато се нареди възможност да започнат.
Съвсем скоро Бьорн ще тества и другите две версии на ID.3 (Plus и Max) и можем да сравним параметрите с по-голямата батерия.
Резултатите на Бьорн са сходни с тези на BatteryLife, който при първите тестове миналата седмица постигна 12.9 кВтч разход на 100 км при 90 км/ч теста, докато сметките на Бьорн показваха 13.5 кВтч/100км. Доста прилично и в същото време шампионът в категорията Hyundai IONIQ продължава да води по ефективност.
За сравнение, Бьорн показа и резултатите от същият тест на сходни електромобили. Неговият резултат при 90 км/ч скорост беше една идея по-слаб, но ако го сравним с този на Battery Life, ID.3 се доближава по ефективност до Model 3.
При теста със 120 км/ч Бьорн успя да изкара 271 км пробег при разход от 20.5 кВтч/100 км и беше адски доволен от постигнатото.
Бьорн спомена, че за разлика от други електромобили при бързо каране ID.3 не регистрира почти никакви загуби от използваемия капацитет на батерията. При 120 км/ч, колата може да използва 55.6 от 55.8 кВтч. За сравнение, той дава пример с Honda-e, който при по-бързо каране губи до 5% от използваемия капацитет на батерията.
BatteryLife имаше малко по-добри резултати и при втория тест със 120 км/ч (278 км пробег при разход от 20.2 кВтч/100 км), но с разликата, че той караше през деня, докато тестът на Бьорн беше през нощта при температура под 15 градуса.
Бьорн е направил и полезен тест сравнение, в който на един екран показва целия период за зареждане на ID.3. Kia e-Soul, Peugeot e-208 и Tesla Model 3. e-208 е малко встрани от другите, но по някаква причина е включен в теста.
Процесът на зареждане е почти 100% идентичен с този на BatteryLife със 100 кВт при при 30% и поетапен спад под 50 кВт чак при 82% заряд.
Отново похвални думи за скоростта на зареждане на ID.3, който се зареди за 60 минути до 100%. Сходен резултат с този на Battery Life (65 минути от 2 до 100%), който също зареждаше на IONITY станция.
Тестът на 1,000 км разстояние също се оказа доста сполучлив и въпреки леките забавяния на места Бьорн успя да постигне резултат от 10:45 мин. При този тест е регистриран разход 20 кВтч/100 км при средна скорост от 93 км/ч.
Ето за сравнение от предни тестове на Бьорн къде седи резултатът на ID.3 спрямо други електромобили: