Volvo стартира официално производството на електрическата версия на своя популярен SUV модел XC40 в Белгия.
Дизайнът на XC40 Recharge не се различава особено от този на бензиновата версия и поне засега двете версии както и плъгин хибрида ще се произвеждат на една и съща поточна линия.
По думите на Volvo бройките, които ще се произведат тази година вече са предварително продадени, но компанията не споменава никаква цифри по тази линия и какво е реално планираното производство до края на 2020.
Все пак всеки, който желае да си поръча XC40 Recharge може да го направи, но ще трябва да чака до началото на следващата година за доставка.
Все още не е ясно и къде се очакват първите доставки планирани за този месец, но най-вероятно скандинавците ще се доберат първи до XC40 Recharge.
От Volvo единствено споделиха, че преди края на годината част от първата партида ще стигне до Германия.
Данните, които са ни известни до този момент за колата са:
- 2х150 кВт електромотора (един отпред и един отзад)
- 78 кВтч батерия (не се споменава дали клетките са от LG Chem или CATL)
- Над 400 км пробег по WLTP
- 11 кВт бордово зарядно
- DC зареждане с максимална мощност 150 кВт
- Ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,7 сек
Volvo сглобява и батерийните пакети в белгийския завод, където през март тази година беше построено ново съоръжение специално за тази цел, а клетките се доставят от заводите на CATL и LG Chem в Полша.
В Англия стартовата цена на XC40 Recharge е £53,155, а в САЩ този модел ще се предлага от следващата година на цена $55,000.
Вместо собствената информационно-развлекателна система ‘Sensus’ на Volvo тази в XC40 Recharge (за разлика от ICE и PHEV версиите) ще бъде базирана на Android системата на Google.
Тя ще предлага допълнителни опции за персонализация и множество интегрирани приложения и услуги на Google, а актуализациите на софтуера и операционната система ще се извършват чрез over the air updates.
Ето и няколко снимки, които Volvo сподели с обявяването на старта на производството.