Електромобилните батерии без кобалт определено набраха скорост през тази година и Tesla също започва ги използва в китайската версия на Model 3 Standard Range от този месец.
По време на Battery Day 2020 също стана въпрос за тези батерии и по всичко личи, че обещаната от Mъск малка градска Tesla с цена $25,000 ще бъде възможна на тази цена именно благодарение на подобренията в технологията на LFP батериите.
Енергийната плътност на LFP батериите, които Tesla ще използва за стандартната версия на Model 3 в Китай е само 160 Вч/кг, но те пък са оптимизирани повече за производителност, която позволява по-бързо зареждане и повече мощност.
Засега Tesla използва LFP батерии от CATL, но това потенциално може да се промени, защото друга китайска компания за батерии, Guoxuan, има сериозен напредък в своята технология и планира до края на тази година да постигне над 210 Вч/кг.
Компромисът в пробега вероятно ще бъде проблем за някои хора, но пък цената пада значително .
Tesla актуализира и цената на Standard Range версията на Model 3 в Китай, която вече се продава на цена от $37,000 с включена субсидия. В добавка към намалената цена тази версия на Model 3 има и леко увеличение на пробега от 445 на 468 км.
Намаление в цената има и на Long Range версията на Model 3, която вече струва с над $5,000 по-малко и се продава за $51,000.
Освен това китайският Model 3 трябва да получи и редица други актуализации преди края на тази година, като термопомпа, нов волан и нова централна конзола.
Това са все добри новини за тези, които искат да седнат час по-скоро зад волана на Model 3, още повече като се има предвид, че Tesla планира да започне доставки на тези модели и за Европа в обозримо близко бъдеще.
Tesla е на път да обяви рекорден брой доставки за третото тримесечие на годината и с това намаление на цените в Китай е много вероятно да успее да постигне зададената в края на миналата година цел да продаде поне 500,000 електромобила през 2020.