Mustang Mach-E поглед и оглед отдолу

Електромобили

Колега ме насочи към кратко видео за задното окачване на Mustang Mach-E, с подробности, които имат значение за това новото електро на Ford да е под 100,000 лв. Което, от своя страна, обикновено е по-атрактивно да го боднеш в заглавието, за разлика от носачи или полуоски.

Бързо ги насочих нещата към точните детайли, както са отбелязани като важни в едно скорошно Мънро видео. Накратко казано, Мънро и съдружници се занимават с разглобяване и анализ на коли. Почвам с нещата, ти си прецени дали първо да изгледаш видеото или да четеш.

Вдигнат на крика, Mach-e изглежда смесено отзад, отдолу. Акцентът пада върху няколко от елементите на задното окачване, с комбинация от супер стандартни елементи и не толкова типични за Ford решения, поне според Мънро.

Съвсем обикновените U-образни носачи са супер евтино и доказало се във времето техническо решение и към тях добавяме добрите стари полуоски. Тези елементи са много евтини за производство и с много други такива, които най-вероятно има в Mach-E, заимствани от други модели или просто използвани от дългогодишния опит на компанията, крайната цена може да е по-ниска. Тук Мънро прави сравнение с по-сложните за изработка носачи на Tesla.

В средата обаче има голяма алуминиева отливка, която Мънро намира по-типична за BMW отколкото за Ford. Точно този детайл не изглежда евтин за изработка, а над него има и друг любопитно изглеждащ елемент. Заедно изглаждат солидно и според вече появяващи се из мрежата отзиви, явно допринасят за добрите характеристики на задното окачване като цяло.

Още едно интересно решение, в посока по-лесно производство и сервизопригодност (което също може да влияе на крайната цена), е начинът на закрепване на батерията - с по 4 болта отляво и отдясно, което с добре видимите кабелни конектори прави свялането на батерията по-лесно и без нужда от разглобяване на други околни части.

Малко по-нагоре, в багажника, под пода има отливка от пяна за аварийно попмане на гума и за кабел за зареждане. Единствено, според Мънро, е можело да добавят в дълбочина още повече място, както има при Tesla или други коли. Вместо това подът на багажника зад въпросната алуминиева отливка от окачването и бронята е равен и пространството остава неоползотворено. Каквито и да са били съображенията на инженерите на Ford за това решение, ето че има експертно мнение за евентуално по-оптимална възможност.

Ето и една добра представа как изглежда багажникът преди и след вдигане на подовата кора. Куките най-отзад ми допадат - може да се връзват неща, за да не бягат из багажника в движение, особено при пъргава кола като електромобил и в случая с мустанга, с ускорение за 5 секунди и половина до 100 км/ч.

Ето и размерите, да добиеш представа.

Така малко с този поглед отзад и отдолу на Mach-E и бързо сбито анализче имаме някакъв поглед към начините за оптимизиране на изработката, с цел по-атрактивни крайни цени. Кола от този клас с близо 90 кВтч използваем капацитет на батерията и тествано над 600 км пробег в оптимални условия пък и за нещо от сорта на 95000 лв не звучи евтино, но само допреди 2 години за тези пари имахме на разположение, например KIA e-Niro, с 64 кВтч батерия, нещо от сорта на 380 до 400 км пробег и не такава динамика. KIA-та си има своите предимства и в момента е супер адекватен електромобил с вече слизащи до 60,000 лв предложения втора употреба, обаче в момента сме на вълна мустанг.

За да го видим как е кончето на нас си ни трябват поне 3-4 дена и ние да си направим всякакви карания и товарения, с обиколки из страната и зареждане, но индикациите от теста на колегите от Норвежката електромолна асоциация са любопитно дори и сърби да повторим или подобрим. А и да видим в обратния вариант с повечко натиск къде отиваме.

Като го организираме, след това ще го изрисуваме тук в блога. 

ignor-tv.jpg
welcome-ecars.jpg

Най-нови теми от форума