В този блог: Тихичко си тестват Mercedes ванове на ток, а ние попиваме и споделяме.Да си електротехник и да имаш сервизен ван на ток звучи някак естествено, нали? Пасват си много двете. Допълват се. Още е супер рядка комбинация, но я има и работи много добре. Ето един конкретен пример...
Райнер Улман живее във Фрайбург и е професионален електротехник. Той е сред малцината, които вече разполагат с електрически ван. Става дума за Mercedes-Benz Vito E-CELL, който още не е масово на пазара, но Райнер вече има дори два. От август насам всяка от машините вече е навъртяла по 2,500 км...
Ежедневно техниците във фирмата на Райнер и сам той правят по 25-50 км с електро вановете – покриват си спокойно три до четири обекта. Отзад вановете са като останалите (с ДВГ) във фирмата – оборудвани са с рафтове, на които има ел. инструменти и материали. Разликата е, че с Vito E-CELL "всичко е електрическо".
Как ги ЗАРЕЖДАТ
В зависимост от дневните задачи и нивото на заряда в батериите, зареждат вановете или през нощта, или между курсовете до обектите през деня. Зареждането и навън не е проблем, както се вижда от снимката, с монтираната пред офиса зарядна станция. Единственото, което все още липсва на Улман, е "зелено" електричество, но е въпрос на време от елетро компанията да му го доставят.
Откъде дошла идеята
Просто станало дума за електромобили в един обикновен разговор между Улман и негов служител. След два дни Mercedes дилър във Фрайбург осигурил на фирмата един Vito E-CELL за тест. От това, че Улман е взел втори, заключаваме, че явно доста му е допаднала идеята.
"Усещането зад волана е страхотно. Всеки във фирмата, който е карал електро вана е с позитивно мнение."
Почудихме се защо пък във Фрайбург точно ще има наличен електрически Vito. Всъщност, градът се смята за "зелен" и дори общината там вече се е оборудвала с електромобил – Mercedes-Benz B-Class F-CELL.
Какво може Mercedes-Benz Vito E-CELL
Електромоторът на Vito E-CELL е с 60 кВ мощност и 280 Нм въртящ момент. Откъм максимална скорост обаче са го поорязали – ограничен е на около 90 км/ч, за да има повече пробег.
Батерията е с капацитет 36 кВтч и се намира в защитен кожух под пода на багажника. Така товарният обем си остава като при ДВГ версиите – качва си по 850 кг. С нея му дават му 130 по новия евро цикъл за шофиране, но нас, разбира се, ни интересува колко минава Райнер. Не знаем, но нищо не пречи да му пишем и да питаме ;).
Като от братя грим
Цялата тази работа ни звучи точно като приказка от братя Грим. Mercedes дилърът наблизо (при нужда), "зелен" град, работни електромобили... Ама те нещата си ги действат хората тихинко, а иначе почти нищо не се говори за Mercedes електромобили. Той и Елвис едно време още пееше "A little less conversation, a little more action, please!"
Иначе, всичко му е ток на човека :)!
[Източник: Daimler]
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.