В този блог: VW пусна e-Golf в Германия – 10 сек. от 0-100 ускорение и до 190 км пробег.Очаквахме го, но без особен шум, просто ей така, разбираме, че електрическият VW Golf, наречен с краткото e-Golf, вече се продава в Германия и базовата цена е €34,900. Честито, сега една от най-масовите коли в Европа върви и на ток...
По нашите телевизии сега върви една реклама на VW Golf, която завършва с Das Auto. За електрическия обаче мотото става: Das e-Auto.
Веднага едно от най-интересните неща – електро голфът е с LED фарове, идеално за икономия на ток. Казвам го, защото вчера съсед ме попита дали Туизито е с такива, но не, неговите са с обикновени H4 крушки.
Другото важно за e-Golf е, че има 8 години или 160,000 километра гаранция на батерията. Нищо различно от повечето останали електромобили, но е важно да се знае, защото си е нова технология, която струва доста пари.
На eCarTec Мюнхен през октомври 2013 не можахме да го видим e-Golf, тогава имаше само e-Up!, който първи излезе на пазара (базова цена €26,900). Беше само вътре в салона, та дори тест драйв нямаше, ама ето сега с електро голф на пазара нещата се променят много. Сега да напомня техническите данни.
Електромотор
Максималната мощност на e-Golf е 85 кВ (115 кс) с 270 Нм наличен от място. Електромоторът се развърта до 12,000 об/мин и действа в комбина с едностепенна EQ270 трансмисия, която включва диференциал и електро-механична ръчна спирачка. Модулът електромотор-трансмисия си е произведен от Volkswagen (в завода в Касел).
Ускорение
Супер прилично си му е ускорението: От 0-60 км/ч за 4.2 секунди и до 100 км/ч за 10.4 секунди. По мрежата има не малко клипове за по-бързо от "заводското" ускорение на LEAF и ZOE, например, та очаквам да има и изпълнения за 9 секунди с голфа.
Батерия
С течно охлаждане е и тежи 318 кг. Целият e-Golf тежи 1,402 кг. празен (повече е от BMW i3, но там има доста карбон). Батерията на e-Golf има 264 призматични клетки, събрани в 27 модула от по 6 до 12 клетки. Говорим за общо 323 волта и 24.2 кВтч капацитет.
Пробег
По NEDC (където са по ларж нещата) го дават 190 км пробег, но реалният според VW е в диапазона 130-190 км. Викай му 150 км докато не видим доказателство за повече от потребителски отзиви. На студено слиза на 80-120 км пробег e-Golf, ама като си спомня за зимния тест на Auto Bild, дето извадиха няма и 60 км от BMW i3 и Renault ZOE, все още се чудя как са ги карали тия електромобили там горе в Алпите...
Разход
Нисък разход му дават на e-Golf – комбиниран 12.7 кВтч/100 км, откъдето ще да идва и повечето пробег. Интересното е, че на по-малкия e-Up! разходът му е 11.7 кВтч/100 км, което е доста близко. За сравнение, Nissan LEAF официално дърпа по 15 кВтч/100 км, което прави електрическия голф с 15% по-добър. Ще видим тази работа...
Как стартират нещата
Почват да правят e-mobility седмици от март в Берлин, на бившото летище Темпелхоф. От 14-16 март ще има дълъг уикенд с тест драйв и много демонстрации. Ще съберем повече инфо за кампанията и какво мислят по e-Golf въпроса в Порше България и ще го добавим тук или в коментарите.
Засега, още веднъж честито – германската авто икона вече е на пазара и в електро вариант. В mobile.de все още не се намират оферти (има само за e-up!), но на сайта на VW има следното:
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.