Nissan e-NV200 от юни на пазара с 24 кВтч батерия, но го искат с 40

Електромобили
В този блог: Това лято по пътищата ще върви още един лекотоварен електромобил, вкл. с луксозна версия.

Nissan представи новия e-NV200 електро миниван, базиран на задвижващата система на LEAF. Чудесно, Kangoo Z.E. вече си има компания. Само e-NV200 да имаше повечко пробег, се чува от много места...

Сравнявам e-NV200 с Kangoo, въпреки че повече прилича на миниван, но си е комбинирано возило – и да се возиш, и да го товариш. Продажбите стартират през юни, в карго, и в петместен пътнически вариант. Последният е в две версии – Combi и по-луксозната Evalia.

Електромоторът на e-NV200 е като в обновения LEAF – синхронен, с мощност 80 кВ. Събрали са го в един общ модул с бордовото зарядно и инвертора.

Естествено батерията не е точно като тази на LEAF – в e-NV200 са я направили така, че да се помести под пода, без това да намалява товарния обем. Все пак батерията има същия брой модули (48) и капацитет (24 кВтч) като при LEAF.

И тук започва потребителското недоволство. Виждам в коментарите под различни блогове по случай e-NV200 представянето, че хората са разочаровани от батерията. От капацитета й, по-точно, защото 24 кВтч наистина не осигуряват кой знае колко пробег, особено през зимата.

Преобладава мнението, че е нужна 40 кВтч батерия, само че има една малка подробност – Nissan не е Tesla. Ако в Калифорния си позволиха да пуснат на пазара високотехнологичен електромобил с 400-500 км пробег, Nissan e-NV200 не е насочен към същия сегмент и с 40 кВтч батерия цената му сега едва ли щеше да помогне за много продажби.

Получава се така, че от една страна искаме електро колата ни да върви по няколкостотин километра, от друга, да е евтина. Този момент очевидно все още не е дошъл. С Гигафабриката на Tesla вероятно много ще се приближим към него, просто са нужни още 4-5 години, че дотогава големите няма как също да не се размърдат – не ги виждам да оставят Tesla да царува еднолично.

Друго важно за e-NV200 е, че може да се зарежда на 6.6 кВ/32А, с което времето за зареждане на изтощена батерия намалява на четири часа. И вече, бързото зареждане – ооо, да, с това e-NV200 бие Kangoo Z.E. – става на CHAdeMO DC 50 кВ бързо зарядно, от 0-80 процента за 30 минути. Ама кой ще си оставя батерията да му падне до долу? В повечето случаи очаквам бързият заряд да отнема 15-20 мин. до 80%, в зависимост колко има в батерията.

Има над 1,000 обществени CHAdeMO бързи зарядни из Европа и нито едно в България, но ние гледаме напред, помагаме на електрическата мобилност и ето че в нейното семейство скоро ще има още един член. Чудесно, а и на много хора пробегът, който e-NV200 предлага, ще им върши работа.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения