В този блог: Френската Bollore Group инвестира 130 милиона евро за лондонския Autolib.Да го наречем направо Autolib 2, защото Autolib e схемата за споделяне на Bollore Bluecar електромобили в Париж. След първоначалните спънки системата предизвика бум в споделянето на електро коли във френската столица и явно успехът е толкова голям, та англичаните да поискат френските електромобили...
От лятото на 2014 г. Transport for London (TfL) ще прехвърли управлението на Source London мрежата за зареждане на електромобили на френската компания IER.
Bollore Group спечели на търг възможността да инвестира в програмата Source London и с въпросното вложение броят на зарядните станции за електромобили в Лондон ще стане четири пъти по-голям – около 6,000! Не живеем в Лондон, та да знаем точно колко мръсен е въздухът там, но е известно, че английската столица е сред най-замърсените. С електро коли това замърсяване може да се ограничи значително.
В София не сме по-цвете за мирисане, та много се нуждаем от същото подобрение, а в Париж нещата явно са тотално извън контрол, защото днес там, поради супер наднорменото замърсяване на въздуха, ще се движат само превозни средства с нечетни номера. Това не е правено в Париж от 1997-ма насам! За електро колите няма ограничение – може да се карат без значение какъв номер имат.
Според английския Guardian, "при старта на системата в Лондон ще бъдат пуснати 100 Bollore електро коли", а според самата група общият брой ще нараства спрямо търсенето – до около 3,000 коли, което очакват да стане към 2018 г.
Колко струва удоволствието?
Във Франция плащат месечен абонамент от €25 + €6.5 за половин час каране (има и доста годишен абонамент от €120, който излиза доста по-евтино). В Лондон цените ще са идентични и може първоначално да ти изглеждат високи, но използваш кола, за която не плащаш лизинг или каквото и да било друго, при това на разположение по всяко време на много места из града.
Колите се отключват с карта или от мобилния ти телефон и като цяло идеята е да ги използваш за кратки градски пътувания, без да имаш грижа за поддръжката им, като същевременно не замърсяваш въздуха.
Има и още, НО за ПОВЕЧЕ хора наведнъж
В началото на 2015 г. Bollore смята да пусне на пазара малък електрически бус за до 22 пътника, наречен BlueTram. Въобще не прилича на трамвай, обаче, като изключим това, че ще се зарежда с пантограф, например на последните спирки. Според Technologyvehicles, "за 90 секунди се зарежда като за 1.5 км пробег", защото BlueTram е оборудван със суперкондензатори. О!
Значи за 10 минути престой на последна спирка бусчето получава заряд за десетина километра. Ако разстоянието по маршрута в едната посока е например 6-7 км, системата би работила супер. И е много по-евтина за въвеждане в експлоатация, защото не се нуждае от релсов път и жици по маршрутите – пантографът е само за зареждане. И не на последно място, размерът на BlueTram ни изглежда много подходящ за градски условия.
Докато другите започват полека да си споделят електро коли, ние в България засега си споделяме какво става при тях. Но има едни интересни идеи за законодателна (данъчна) подкрепа за продажбите на електромобили у нас, в чието обсъждане се надяваме да се включим тази седмица. Разбира се, когато нещата започнат да се оформят, ще споделим веднага.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.