В този блог: Намалението в цените и увеличението на зарядните станции може да вдигнат продажбите на Tesla в Европа.Имаме картинка с цените на Model S от германския сайт на Tesla от миналата година и нова, от март 2014. Сега всички версии на Model S са намалени, без да се посочва определена причина. Но кой ти обяснява защо дава отстъпки ;)...
Най-голямото намаление е в Германия. В Холандия е наполовина. Според блогове и коментари из мрежата, причините са различни, но се говори най-вече за сравнително слабите продажби на Model S в Германия.
По-конкретно, германците са свикнали с надеждността, ниския разход и дългия пробег на своите дизели, както и да фучат по магистралите си със скорости над възможностите на Model S. Все още малкото Supercharger зарядни станции също не помагат за бързи дълги пътувания и за капак някои смятат, че интериорът на Model S не е на нивото на луксозните германски лимузини.
Дали е някое от тези неща, не знаем със сигурност. Това, което знаем е, че хората се променят бавно, а при консервативен народ като германците нещата може и да са още по-трудни. При тях има и още една причина да не се мятат ентусиазирано на електромобили – икономическата.
И под икономическа нямаме предвид само цените, защото и германските коли са си скъпички. Става дума за цената на тока в Германия – при €0.20 за киловатчас електроенергия да караш кола на ток в Германия е доста по-солено, отколкото в България, например. В случая с Model S, разход от 20 кВч за 100 км струва €4, но с ток до дупка по магистралата лесно може да идеш на 6-7 Евро, което се приближава опасно до дизелите с 5/100 разход. А както знаем повечето хора си правят сметката...
Намалението така или иначе е факт и ето сравнение между цените на Model S през 2013 и 2014 г.:
Цени на Tesla Model S в Европа | |||
Model S 60 кВч | Model S 85 кВч | Model S P85 кВч | |
2013 | от €72,600 | от €83,150 | от €97,550 |
2014 | от €65,300 | от €74,900 | от €87,700 |
Както и да го гледаш си е сериозна отстъпка, без да пренебрегваме факта, че и на 75 хил. Евро си е скъпа кола. Факт е, че има движение надолу в цените, че зарядните станции полека се множат и че се отварят нови центрове на Tesla в Европа.
Надяваме се до края на 2015-та компанията да е покрила значителна част от стария континент, включително и нашата, пък ако има още отстъпки в цените, едва ли някой ще им се намръщи.
След тази отстъпка и с възможност да си вземеш ДДС в България, че Model S има 7 места (има коментар, че в КАТ не ги признавали), нещата започват да изгледат по-прилично, а пък ако се получи да премахнат ДДС за електромобилите у нас, каквато идея има, ще стане интересно.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.