Как се сменя батерия на Nissan LEAF или 'Считай ме за щастлив клиент'

Електромобили
В този блог: Nissan подменя за своя сметка изгубила повече от нормалното капацитет батерия на LEAF в гаранция.

Един от въпросите, които се случва да ни задават за електромобилите, е "Какво правим с батерията, ако се скапе?" Уместно питане и ето една история, която дава точен отговор – производителят заменя батерията за своя сметка...

Първите произведени Nissan LEAF електромобили скоро стават на четири години. На някои вече им изтича и лизинга. За тези няколко години батерията губи по мъничко от капацитета си, като обикновено това дори не се забелязва. Има обаче и редки случаи, в които нещата не стоят точно така и според гаранцията, ако капацитетът спадне под 70% в рамките на 60 месеца или 60,000 мили (около 100,000 км), Nissan подменя батерията на LEAF за своя сметка.

Такъв е случаят на Джонатан Стюарт от Калифорния. Неговият LEAF 2011 е от първите и след навъртени 75,000 км колата очевидно има проблем с батерията – при пълен заряд тя осигурява само около 75 км пробег. Джонатан решил да се възползва от условието в гаранцията, което му позволява да получи нова батерия и дори направил видео, за да документира преживяването.

Добрата новина за него е, че не само получава нова батерия, а тя е от от тези, които сега вграждат в Nissan LEAF модел 2015. Има подобрения в охлаждането и производителността, за да е по-издръжлива в горещо време.

Монтажът е възможен само с нов адаптер, за да пасне обновената батерия, и естествено Джонатан не е можел да гледа как това се прави, но интересното е, че дилърът му е дал снимки от процеса, които той е включил във видеото.

Процедурата е извършена в рамките на деня, като на отиване към дилъра Джонатан показва колко малко пробег осигурява старата му батерия. По-късно на връщане обаче – изненада – цели 106 мили прогнозен пробег и само три изразходвани чертички по индикатор за същото разстояние. Новата батерия си е нова.

Резултатът – "Считайте ме за щастлив клиент" – с това завършва своето видео Джонатан, а за нас остава полезната информация да знаем, че ако подобно нещо се случи с батерията на LEAF в гаранция, нямаме грижи. Какво ще става след това? Очевидно електромобилите втора употреба ще имат някакъв спад в производителността на батериите и трябва да сме подготвени за това. За щастие батериите ще поевтиняват, а и далеч не всички ще са за смяна след изтичане на гаранцията.

От: Transport Evolved

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Коментари (0)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
Все още няма пуснати коментари