В този блог: От 2015 г. Renault ще прави електромобилите за споделяне на Bollore.След като първо подписаха писмо за намерения през септември 2013, сега Renault и Bollore, която стартира услугата за споделяне на електромобили Autolib, минават на етап сътрудничество с три нови споразумения – за сглобяване на електромобили, за съвместно предлагане на електро коли за споделяне, както и за разработка на нови електро модели...
В споразумените на двете компании ни прави впечатление разбирането, че за да се намали значително влиянието на колите върху околната среда разработката на електромобилите и тяхното споделяне в градовете не е просто възможност, а необходимост.
В тази връзка, Renault предоставя своя статистика, според която ефектът върху околната среда на електрическия Fluence Z.E. е наполовина на този на същия модел с ДВГ.
Три споразумения са сериозен ангажимент и може да са просто мека форма на нещо като "придобиване" на електромобилното направление на Bollore от страна на Renault. С три електромобила на пазара (Fluence Z.E. вече не се предлага) французите все още са лидер сред автопроизводителите по брой електро модели в гамата, а съдружието с Bollore определено ще им даде допълнителен тласък в сферата на електрическата мобилност.
Досега малките градски електромобили на Bollore Group се правеха в Италия, но от втората половина на 2015 г. производството на Bluecar постепенно се мести във Франция, в завода на Renault в Дип (Нормандия). В този завод се правят малки серии коли – там ще се сглобява и възродения Alpine от 2016 г.
За Bollore това е много добра възможност, с която компанията ще получи достъп до по-модерни технологии и оборудване, което съответно може да намали производствените разходи.
Очевидно в Renault са доловили бързо интереса към споделянето на електромобили и се насочват в тази сфера. С новото съвместно предприятие с Bollore, целта на двете компании ще е да печелят договори за разгръщане на мрежи за споделяне на електро коли из Франция, а и цяла Европа (кметът на Лондон например вече прояви засилен интерес към Autolib). В новата съвместна компания Renault има 30%, а 70% остават за Bollore.
И тук на сцената излиза малкият Рено Туизи, който се вмъква в предложенията за споделяне към вече създадените в Лион (Bluely) и Бордо (Bluecub) услуги. Туизи ще е нещо като допълващ електромобил към Bluecar и ни се вижда идеалната кола за споделяне – май трябваше по-рано да я позиционират в тази посока ;). Но големите не винаги са по-успешни от малките – ето че Renault следва пътя на Bollore.
И тук следването отговаря на пропорцията в процентите отгоре, защото електромобилите на Renault ще бъдат около 30% от цялата флота електромобили за споделяне. Това е добро наместване!
Източник: Renault
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.