В този блог: В Китай скоро ще карат масов електромобил с 250 км пробег."Made in China, for China" може да ти напомня на един подобен "мотив" в България и се отнася за новия електромобил на DENZA съдружието между Daimler и BYD (Build Your Dreams) по силата на което двете компании стартираха производството на първия DENZA електромобил в китайския град Шенжен...
Получава се така, че засега Daimler упорито избягва Европа откъм предлагане на електромобили – първо стартираха продажбите на B-Class Electric Drive в щатите това лято, а ето и DENZA електромобилът, който прилича много на B-Class, в Китай. Дали е защото първо трябва да тестват на други места електромобилите си, преди да ги предлагат в родна Германия и наоколо? Или просто отиват първо където е по-голям интереса?
Електрическият DENZA има доста прилични параметри: 86 кВ електромотор (това е пиковата, а постоянната мощност е 69 кВ) с въртящ момент 290 Нм, макс. скорост 150 км/ч и двойно по-голяма от тази на повечето електромобили в класа батерия с капацитет 47.5 кВтч. Засега реални потребителски показатели естествено няма, но според официалния китайски цикъл пробегът с тази батерия е около 250 км с едно зареждане.
Според същия този цикъл разходът на електромобила е 17.2 кВтч/100 км, но интересно – посочват и този със загубите при зареждане, а именно 18.9 кВтч/100 км. Сравнително висок е, но това е цената и иронията на по-тежката батерия – носиш повече заряд, но по-високото тегло го изяжда в по-голяма степен.
Ускорението от 0-50 км/ч е 4.5 сек., а от 0 – 100 км/ч за 14 сек. При електромобилите обаче нещата се усещат по-различно заради силното начално ускорение. Повечето са с показател над 10 сек. до 100 км/ч, но усещането е за много по-динамично ускорение от това, което нужното време (над 10 сек.) предполага.
Сега и за зареждането: от 22 кВ стенно зарядно става за под три часа, а от обикновен контакт... доста по-бавно. На 2 кВтч "скорост", и цяла нощ да зареждаш, ще напълни само половината батерия. Точно за това са обаче стенните зарядни и зарядни станции.
С 5 звезди на NCAP тестовете и изцяло разработен извън Германия по всичко личи, че DENZA си отговаря изцяло на германските стандарти за сигурност и надеждност. На китайците честито, а Daimler да вземе и Европа да електромобилизира най-сетне.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.