В този блог: За колко много неща са подходящи лекотоварните електромобили като Goupil G3.В 3 следобед в слънчевия четвъртък 5 февруари, от Пловдив пристигнаха два лекотоварни електромобила Goupil. Достави ги лично вносителят Краси Ангелов от Crane Ltd., за един предварително организиран тест драйв и представяне на столичния инспекторат...
Идеята на събитието беше да запознаем хората от инспектората с възможностите на лекотоварните електромобили и множеството им приложения в градски условия.
Имаше доста хора, включително от електромобилна ни асоциация БАЕПС. Получи се нещо като инфо електромобилно събитие с тест драйв на електрическия Goupil G3. Това е компактен лекотоварен електро камион, с много модификации. Ето как изглежда и за какво може да се използва:
Комунални услуги – сметосъбиране и извозване на кошчета за боклук в тесните и труднодостъпни улици в градските центрове, пешеходни зони, тротоари.
Озеленяване – поддръжка на паркове и градини, поливане, събиране и извозване на листа и клони, обезпаразитяване на зелени площи и др.
Поддръжка – сгради, почивни бази, спортни бази, гробищни паркове, стадиони, курортни селища, туристически обекти и исторически центрове, зоопаркове.
На няколко пъти по време на събитието ми направи впечатление, че директорката на инспектората, инж. Веска Георгиева използва думата екологосъобразни по отношение на електромобилите, както и че много подкрепя идеята за такива превозни средства. Малкият Рено Туизи , паркиран в съседство на улицата и допадна много, но сега темата е електрическите камиончета, затова следват техническите данни на Goupil G3:
- Максимално тегло на камиона: 1900 кг
- Товароносимост: от 400 до 700 кг на платформата*
- Капацитет на батерията: 180Ah/240Ah/320Ah
- Пробег: 60/90/120 км
- Номинална мощност: 5.4 кВт
- Макс. скорост: 40 км/ч
- Зареждане: От 8 до 10 часа
- Макс. капацитет на теглене (офроуд): 3000 кг
- Преодоляване на наклон: 30% (ненатоварен)
- Макс. наклон (натоварен): 15%
Когато караш само лека кола не си даваш много сметка за разните му дребни камиончета и какво може да се прави с тях. А ето че са подходящи за куп неща. Особено електрическите.
Удобни са за различни контролни дейности и се виждаше какво впечатление прави на хората от инспектората това, че камиончетата са безшумни. А и всеки може да си ги зарежда в служебния гараж от стандартен Евро контакт (тип "Шуко"). Само това удобство прави нещата неподозирано различни спрямо камионите с ДВГ.
Следва подробно запознаване с предоставените инфо материали и, надявам се, обсъждане на потенциалните приложения за инспектората и други общински служби. Ще е чудесно скоро да видим такива возила по улиците, парковете и въобще където им се намери приложение. Виждал съм подобни в някои европейски градове. Вероятно и ти си виждал/а. Защо и ние да не се оборудваме с камиончета, които буквално не разбираш, че са накъде наоколо и работят?
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.