В този блог: QUANT F e супер електромобил с йонни течности.След като видяхме какво могат в компанията след представянето на QUANT e-Sportlimousine миналата година, сега идва и подобрение на супер мощния, но и "зелен" QUANT, който минава с една буква напред в азбуката...
QUANT F е четири-местна спортна електрическа лимузина с nanoFlowcell задвижваща технология, която представлява усъвършенствана версия на QUANT E 2014. Това е първата кола с flow cell задвижване одобрена от германската TuV.
Обновеният вариант на електромобила е инженерно и дизайнерски преработен из основи. QUANT F има 2-степенна автоматична трансмисия и подобрено задвижване, каквито според създателите не са правени досега. Трансмисията е самостоятелна разработка на компанията и с нея са възможни скорости над 300 км/ч изцяло на ток.
С 802 кВт (1090 кс) мощността на QUANT F е далеч по-висока от тази и на новия Tesla Model S P85D, който пиково достига 700 кс. Тези 1090 кс QUANT също достига за кратки периоди от време, когато системата работи на 735 волта (макс. 600 волта в предишния вариант).
Това е солидно увеличение в напрежението за един електромобил, но по технически и икономически причини принципно QUANT F ще си работи на около 400 волта. Преработената nanoFlowcell система подава постоянно 50 ампера ток към обновената буферна система, която на свой ред може да отдава за кратко до 2000 ампера, при нужда от супер динамика.
Монококът също е нова разработка, направен е от карбонови влакна с по-тясна A-колона и по-просторен интериор, но и по-високо ниво на защита.
Пробег 800 км и йонна течност
За електромобил с такива размери и мощност това изглежда буквално невъзможно при днешните технологични възможности. Но точно nanoFlowcell системата му, която работи с йонна течност, го прави възможно. Вместо да използват водород и кислород като в горивна клетка, хората от екипа създал QUANT F работят с две йонни течности – една с положителен и една с отрицателен заряд.
С капацитет от 500 литра (2 х 250 литра) в два отделни резервоара в субструктурата на QUANT, само в продължение на девет месеца тестове е постигнато 30 процента увеличение на пробега спрямо QUANT E 2014. Екипът смята, че съхраняването на енергия в течност осигурява несравнимо предимство пред останалите съвременни електромобилни системи. Използват буквално всички "дупки" в структурата на колата за пълнене с тази течност, която казват че нито е запалима, нито токсична.
Друго нововъведение в QUANT F е това, че постоянното 4х4 задвижване, което се постига с четири монтирани в колелата електромотора, може да се превключи автоматично на задно при високи скорости или супер ускорение. Предната ос просто се деактивира чрез съединител и работи в режим инерция.
Външно QUANT F, както и nanoFlowcell технологията вече покриват на 100 процента изискванията за хомологация, което означава, че е възможно да се стартира серийно производство. Интериорът е съвместим на 90% – работи се върху изчистване на детайли по задния екран и въздушните възглавници.
Краш тестовете ще се правят в САЩ и Германия. QUANT F може да е произведение на изкуството, но преди да излезе на пътя ще трябва да даде известни жертви. За това, което се очертава като резултат – струва си отвсякъде!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.