В този блог: Подобрения в Nissan LEAF с обновяване на модела през 2013 г.Nissan LEAF излезе на пазара (в САЩ) през декември 2010 г. като модел 2011 и през 2013 г. получи първия си "ъпгрейд". Дизайнът остана непроменен, нямаше дори "фейслифт," но за сметка на това достатъчно полезни подобрения. Ето някои от тях...
Работата по сравнението между двете версии на LEAF по чудесен начин е свършил Phil T в своя блог. Повечето промени представляват подобрения, някои от които особено полезни.
Фил започва с това, че хората от Nissan са оправили две досадни неща: В модел 2013 двата часовника вече са синхронизирани и двата економайзера обикновено дават едно и също показание.
Преди да продължа само ще уточня, че в САЩ Nissan LEAF се предлага в три варианта: S – базов, SV – среден и SL – топ. В Европа имаме съответно Visia, Accenta и Tekna. Сега към разликите и подобренията.
B-режимът заменя ECO на лоста, ECO бутонът отива на волана
В LEAF 2011 и 2012, преместването на лоста (или по-скоро кръгчето) на ECO позиция усилва и степента на рекупериране. Но в ECO режим ускорението е по-бавно и за да използваш по-силно рекупериране, но и по-силно ускорение, трябва постоянно да превключваш режимите.
Новият В-режим в LEAF 2013 е дори с по-силно рекупериране от ECO настройката в първия модел, но не "спъва" ускорението. В-режимът е много подходящ за градско каране, защото с него се връща повече енергия в батерията и се използват по-малко спирачките. В LEAF 2013 обаче извън града е по-подходящо да се кара в D-режим, при който колата намалява по-бавно – по-добра настройка за каране по инерция при висока скорост.
17-инчови колела
Опция при LEAF 2013 са 17-инчови колела с Michelin Energy Saver AS гуми. Фил казва, че с тях управлението е по-лесно и завиването е по-стегнато. Особено се усеща в бързи магистрални завои.
Кожен салон и волан
Любителите на кожата ще трябва да се ориентират само към модел 2013 – опцията я няма в LEAF 2011. Ограничението е в това, че се предлага само черен кожен салон, но пък има контрастиращи сини шевове. Фил определя кожата като солидна, но не и мека на допир. Подлакътникът и панелите на вратите са облечени с винил. И последната част от този пакет – коженият волан. Полезното при него е, че е с отопление и добавя усещане за повече лукс в колата.
6.6 кВт бордово зарядно
Това е значително подобрение. Зарядното на LEAF 2011 и 2012 беше с мощност 3.3 кВт, което означава 6-7 часа зареждане от битов контакт. От 2013 LEAF вече се предлага и с 6.6 кВт зарядно, което намалява времето за стандартно (бавно) зараждане на под 4 часа. Важно тук е, ако избираш употребяван LEAF 2013, да провериш с какво бордово зарядно е колата, защото 6.6 кВт версията е опция, не е част от стандартното оборудване.
Показател за % заряд в батерията на таблото
Малко след първите доставки в края на 2010 г. стана ясно, че индикаторът за нивото на заряд в батерията с 12 чертички и оставащия пробег не дават достатъчно информация. От 2013 Nissan подобри точността на показателите и добави проценти за нивото на заряд на таблото.
Повече пространство в багажника с преместване на бордовото зарядно отпред
В модели 2011 и 2012 бордовото зарядно е под задната седалка, но от 2013 е преместено под предния капак. Постигнали са го чрез комбиниране на зарядното с инвертора в едно устройство, което съдържа и силовата електроника. Освен че освобождава пространство в багажника, това спестява от теглото, както и доста охладителни тръбопроводи. Надявам се някой ден при нужда от ремонт това да не се окаже недостатък, ако трябва да се сменя целия модул заради (неотстранима) повреда в един от компонентите.
Това са някои разликите и подобренията в Nissan LEAF 2013 спрямо предишния модел. Надявам се информацията да ти е полезна, а в блога на Фил са изброени още доста елементи и за всички има снимки, да видиш нагледно нещата.
Източник: drivingelectric.blogpspot
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.