В този блог: DMA е сключила договори с три държави за производство на електро модел на цена 180,000 лири.DMA е турска компания разработила електромобил с 400 км пробег, която сега е подписала лицензионни договори с три държави за масово производство...
Електромобилът на DMA е разработен от турски инженери, които наскоро са успели да намалят времето за зареждане. Моделът е насочен към такси компаниите и според Йондер Йол, изпълнителен директор на DMA, е по-скъп от средното за пазара, но въпреки цената от $73,300 за две години употреба един таксиметров шофьор изравнява инвестицията.
По сметките на Йол, едно такси харчи около 150 лири дневно за гориво или 4,500 месечно, докато разходът на електрическата кола е съответно 10-12 лири дневно или около 300-350 месечно. При електромобилно такси също така няма разходи за смяна на масло и филтри.
Йол казва, че технологията се разпространява много бързо и дава за пример Лондон, където общината е обявила, че от 2016 г. ще бъдат издавани лицензи само на таксита задвижвани с електроенергия.
Според Йол уникалното предимство на електромобила на DMA е в това, че "други електромобили имат по 12,000 клетки в своите батерии, докато ние имаме само 200, което ни позволява лесно да установяваме коя се презарежда и съответно системата да я деактивира."
Цената е ясна (при достигане на производство от 10,000 бройки казват, че ще я свалят значително), договорите са подписани, остава производството да започне и по улиците да излязат нови чисти електрически таксита с голям пробег.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.