В този блог: Възможно е големите германски авто концерни да се обединят за електромобилни батерии.
От изказване на ИД на Daimler Дитер Цетше по време на Автосалон Франкфурт 2015 става ясно, че компанията е отворена за идеята да бъде създаден алианс между топ германските автопроизводители за производство на следващо поколение батерии за електромобили...
Според Цетше, запитан дали Daimler би разширила вече създадения при покупката на Nikia Here алианс, "Между германските автопроизводители има сходства."
Става дума за алианс формиран от Daimler, Audi и BMW, чрез който беше закупена картовата услуга Nokia Here за около 2.5 милиарда евро. Това е най-значимото взаимодействие досега между иначе върлите конкуренти в света на автомобилите.
"Nokia Here доведе до общ подход... и това може да се прехвърли в други области," каза Цетше на конференция по време на салона, добавяйки, че подобна "кооперация" най-вероятно ще е насочена към съвместни действия по разработка на следващо поколение електромобилни батерии.
Daimler излиза от бизнеса с производство на клетки за електромобилни батерии, като затваря своето Li-Tec поделение по-късно тази година, но планира да похарчи 100 милиона евро в следващите години, за да увеличи производството на литиево-йонни батерии в източната част на Германия, с клетки от базираната в Южна Корея LG Chem.
Междувременно, германците вече инвестират в нови технологии за електромобилни батерии. Наскоро Bosch придоби американския производител на батерии с твърд електролит SEEO, а VW вече инвестира в QuantumScape – друга американска компания разработваща подобна технология.
С развихрящия се Volkswagen (и все по-засягащ други компании) дизелов скандал, подобни немислими досега сдружения между старите авто концерни като че ли започват да изглеждат дори логични в името на имиджа на германското автомобилостроене.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин