Bosch купи производителя на твърди батерии SEEO

Технологии

В този блог: Производителят на solid state батерии SEEO вече е собственост на германския концерн Bosch.

SEEO е създадена от Berkeley Lab и е компания за производство на литиево-йонни батерии с твърд (не течен електролит) – това се има предвид под "твърди" батерии. Клетките на SEEO са съставени от литий в твърдо състояние за анода, порест литиев фосфат за катода и твърдия полимерен електролит DryLite на компанията, който не съдържа запалими или летливи компоненти...

Bosch не смята да оповестява условията по сделката – известно е само, че компанията придобива цялата интелектуална собственост на SEEO плюс изследователския персонал. Но фактът, че германците се сдобиват с такава многообещаваща технология за електромобилни батерии, е достатъчно красноречив.

Литият е идеален за анод на презареждаеми батерии, защото предлага супер висок теоретичен специфичен капацитет (3,860 mAh g−1), ниска плътност (0.534 g cm−3) и най-ниския отрицателен електрохимичен потенциал (−3.040 срещу стандартен водороден електрод). Но използването на лития като анод в батерии е свързано с много предизвикателства, включително дендритни разклонения и ограничена електрическа ефективност (Coulombic Efficiency).

Едно потенциално решение на проблема с литиевите аноди в презареждаеми батерии, е да се използва твърд вместо течен електролит. Твърдите електролити осигуряват отлична електрохимична стабилност, имат предпочитани механични свойства и работят в голям температурен прозорец. Освен това предотвратяват потенциални проблеми с безопасността и производителността свързани с дендритните формации. Провеждането на йони обаче може да е значително по-ниско от това на течните електролити. В резултат, голяма част от проучванията са насочени към експерименти за намиране на твърди електролити с по-голяма йонна проводимост за следващото поколение батерии.

Един от основните продукти на SEEO, с които Bosch се сдобива, са:

DryLyte Battery 1.6 kWh модули, съставени от SEEO DryLyte 10Ah клетки (220 Wh/kg на ниво клетка), в 160V/10Ah конфигурация.

DryLyte Automotive Pack, съставен от 1.6 кВтч модули, с възможност за увеличаване на напрежението и капацитета. Нивото на енергийна плътност на пакета е 130 Wh/kg.

Определено стратегическа инвестиция за Bosch и нищо чудно следващите германски електромобили да са с поне двойно повече пробег и "твърди" батерии. 

От: Greencarcongress

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Хора в тази дискусия

Коментари (1)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Радвам се, че почнаха да се състезават големите, кой ще направи по-добрата батерия. Няма начин да останем без резултат!

Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари

Най-нови теми от форума

  • Няма мнения