В този блог: Momentum Dynamics твърди, че супер бързото безжично зареждане е възможно.Сега звучи невероятно, но според екипа на компания на име Momentum Dynamics, технически е възможно да се зареждат електромобили безжично и рентабилно като с Tesla Supercharger...
Отварям сайта на компанията и изненадан намирам нещо много семпло – графика илюстрираща безжично зареждане и един бутон Learn more. Кликвам, за да науча повече.
Кацвам на друга страница, на която пише, че "Momentum Dynamics разработва технологии за безжично зареждане с висока мощност за автомобилната и транспортната индустрия. Нашата надеждна технология позволява всякакви превозни средства или електроуреди да бъдат свързвани с електрическата мрежа без използване на кабели и може да пренася безопасно електрическа енергия през въздух, вода и лед."
Има и още: "С Momentum Charger™ всякакви класове електромобили може да се зареждат без наблюдение и при всякакви атмосферни условия".
И други компании работят много усилено по нови технологии за безжично зареждане. Поводът да споделя тази на Momentum Dynamics е в мощността на тяхната система.
Според Джон Милър, технически съветник в MD от 2014 г., отговорът е да – възможно е безжично зареждане с мощност като на Tesla Supercharger станция, чиято максимална мощност сега е 135 кВт. За сравнение, при сегашните системи за безжично зареждане мощността обикновено е до около 6-7 кВт.
Какво представлява технологията на Momentum Dynamics
Накратко казано, патентовано подобрение на старата концепция за резонансно магнитна индукция. Приемник (плоча) с тегло между 15 и 25 кг се монтира под пода на електромобил и може да осигурява Ниво 1, 2 и три на зареждане. Ниво 3 е бърз заряд с мощности вкл. над 100 кВт, като при Supercharger станциите на Tesla.
Предвид възможностите на безжичното зареждане, за които знаем, такива мощности са трудни за вярване. Засега и ефективността на безжичното е по-ниска от тази на кабелното зареждане, но според Милър системата на Momentum показва 91% ефективност, като целта на компанията е да постигне 93%. Предвид съпоставимата ефективноsт на бордовите зарядни на електромобилите, Милър смята, че технологията на Momentum предлага сходни параметри и може дори да се подобри.
Momentum Dynamics вече е демонстрирала безжично зареждане с по-ниска мощност за коли като Nissan Leaf и Chevy Volt, но сега работи по системи за тежки превозни средства като камиони и автобуси, про които има нужда от по-високи мощности на зареждане дори от тези, които Tesla постига за Model S. Затова и в екипа на MD са убедени, че могат да предложат толкова мощно безжично зареждане.
На този етап Momentum е показала на известен брой хора система с 25 кВт мощност. Не могат да покажат по-мощната система заради изискванията на клиента, от когото идва поръчката.
Понеже стана дума за Tesla в Supercharger сравненията отгоре, засега в Momentum не са склонни да пробват своята система на Model S. Правили са промени по Chevrolet Volt и други електромобили за тестване на по-слаби като мощност системи, но за 50 или 100 кВт зареждане ще трябва разрешение и съдействие от производителя на електромобила (в случая Tesla). С други думи, говорим за бизнес, не за техническо препятствие.
Изпълнителният директор на Momentum Анди Дага споделя: "Чували сме от собственици на Tesla в щатите и Европа (особено Норвегия където замръзналите кабели за зареждане са сериозен проблем), че те искат да получат автоматизирано безжично зареждане като опция."
Дага твърди, че въвеждането на безжичното зареждане при електромобилите е "неизбежно". Смята го за лесно и удобно, "защото не налага промяна в поведението – за да заредиш просто трябва да паркираш."
Моето предположение за "неизбежно" във времето е, че първите електромобили с безжично зареждане може да се появят на пазара през 2017 и най-късно 2018 г. Вероятно ще са с 3.3 или 6.6 кВт мощност, но трябва да се започне отнякъде.
Така или иначе в света на автомобилите предстоят някои много вълнуващи промени – безжичното зареждане определено е една от тях.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
Важно!Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.