По-голяма батерия на BMW i3 вече може да се поръчва за €7,000

Компоненти

В този блог: Ъпгрейд на батерията предлага BMW на първите притежатели на i3.

След като през октомври 2015 г. се появи информацията за потенциална нова батерия за i3, сега компонентът вече е налице. С него се оборудват новите коли излизащи от поточната линия и може да бъде монтиран на мястото на старата батерия във вече използваните...

Досега батерията на BMW i3 беше с капацитет 22 кВтч (18.8 кВтч използваем), докато новата е 33 кВтч (29 кВтч използваем). Всеки собственик на i3 може да си поръча подмяна на старата с нова батерия срещу €7,000.

Може да изглежда много скъпо, но според BMW при ъпгрейда се пестят доста пари, защото ако трябва да се купува отделно цяла нова 33 кВтч батерия, цената й би била пет-цифрена. Това не е особено уточняващо, защото може да струва например €12,000 или пък €45,000. Нито едно от двете не е близо до истината, така че остава да се задоволим с официалната цена за настройката от €7,000.

С новата батерия се очаква пробегът на BMW i3 да се повиши прилично и да може да се минават по около 200 км с едно зареждане. Някои хора вярват, че ще стига и за по 230 км, но това предстои да разберем.

Технологиите се развиват бързо и в случая това означава, че новата батерия въпреки по-големия си капацитет е със същия обем. Причината е в това, че Samsung (доставчикът на батерията за i3) изработи нови 94 Ah клетки, които да заменят предишните 60 Ah модули, без да увеличава обема.

Както и други автопроизводители обаче, BMW продължава да предлага своя електромобил със слабо бордово AC зарядно – BMW i3 остава е без опция за трифазно зареждане, което е голям недостатък. Дори Tesla свали мощността на бордовите зарядни, както направиха и в Renault – това на ZOE намалиха от 43 кВт на 22 кВт. Последното обаче е лидер на пазара и е супер подходящо за 22 кВт зарядни станции.

Вече е определено и как старите i3 батерии ще продължат живота си – като ги вграждат в системи за стационарно съхранение на електрическа енергия.

Това е една от малкото електромобилни новини от BMW напоследък, след като компанията реши да подръпне ръчната на електрическите си модели.

От: Mein-elektroauto


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

Хора в тази дискусия

Коментари (15)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Изразяването на лични мнения на пишещия в статиите понякога е доста дразнещо за читателите. Не виждам какъв е проблема с липсата на по-голямо бордово AC зарядно. В белия свят навсякъде си имат DC зарядни и съответно AC-то се ползва само за overnight зареждане вкъщи. Няма никакъв смисъл да слагат по 20-40 kW AC зарядни и да правят колата по-тежка и по-скъпа...

tosho
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Приемам забележката, благодаря за корекцията, като все пак си признавам, че след посвещаването на много време и труд за блоговете е болезнено да разбирам, че има раздразнение. Обикновено се придържам към фактите. eCars.bg разбира се все пак е блог - целта на блоговете често е да съдържат мнение (така са повечето електромобилни и не само блогове) и това за за слабите AC бордови зареждачки се споделя от огромен брой хора по световните форуми. Факт е, който няма какво да си затваряме очите и да...

Приемам забележката, благодаря за корекцията, като все пак си признавам, че след посвещаването на много време и труд за блоговете е болезнено да разбирам, че има раздразнение. Обикновено се придържам към фактите. eCars.bg разбира се все пак е блог - целта на блоговете често е да съдържат мнение (така са повечето електромобилни и не само блогове) и това за за слабите AC бордови зареждачки се споделя от огромен брой хора по световните форуми. Факт е, който няма какво да си затваряме очите и да прикриваме. За зареждачките - броят на DC зареждачките в Европа DC е много малък в сравнение с AC устройствата. И двете са важни, а дали аз имам някакво мнение или не - пазарът ще покаже какво се търси. Като гледам продажбите в Германия за май 2015 - ZOE (с мощното AC бордово зарядно) е с продажби колкото останалите заедно - вероятно има защо.

Виж още
Последно редактиран Преди 8 години от Мартин Хаджистойков Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

определено ЗОЕ-то ги разбива в Германия. Уж уния си правят някви електромобили - бмв и3 и VW eGolf, а най много се продава ЗОЕ-то. Нещо германците не си харесват местното производство на ел.коли.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Не критикувам с лоши чувства Много се радвам на сайта и подкрепям популяризирането на електричките в БГ.
Но не ми се струва, че е правилно да се критикува толкова колата заради едното AC зарядно. Истина е, че в бананени републики като БГ няма скоро да видиме DC зарядни и ще разчитаме много повече на "home-made" зарядна инфраструктура но това си е наш проблем а не на BMW. Аз лично бих предпочел 1-2 kWh повече батерия в колата си отколкото 40кW AC зарядно при условие, че вече имам DC CCS...

Не критикувам с лоши чувства Много се радвам на сайта и подкрепям популяризирането на електричките в БГ.
Но не ми се струва, че е правилно да се критикува толкова колата заради едното AC зарядно. Истина е, че в бананени републики като БГ няма скоро да видиме DC зарядни и ще разчитаме много повече на "home-made" зарядна инфраструктура но това си е наш проблем а не на BMW. Аз лично бих предпочел 1-2 kWh повече батерия в колата си отколкото 40кW AC зарядно при условие, че вече имам DC CCS плъг. AC зарядните са скъпи и няма смисъл да ги слагат в колите ако повечето хора няма въобще да ги ползват на 100%. И ZOE се продава с мощно зарядно само защото е проектирано преди да се утвърси CCS и съответно въобще няма DC зареждане. Предполагам следващото поколение и на ZOE и на Leaf (поне за Европа) ще са със CCS и не повече от 10 kW AC зарядно. Просто няма никакъв смисъл да се хвърлят пари в развитието на AC зарядна инфраструктура защото тя няма как да се справи със голямите батерии, които съответно изискват мого повече киловати мощност. По-добре е DC да бъде единствения стандарт за бързо зареждане а AC да се ползва само за overnight зареждане къдет и 6-10 kW са напълно достатъчни.

Виж още
tosho
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Това с бананената република - остро съм против да се наричаме така - създали сме ЕЛЕКТРОМОБИЛИ БГ Да помагаме България да е по-добро място - каква полза имаме да си казваме такива неща, вместо да работим да сме супер? Така се опитваме да правим ние :).

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ааа ма няма грижи, малко се позачудих, че ако работата ни предизвиква дразнене е кофти :). Че е "голям недостатък" това с малкото AC зарядно за повечето електромобили - отново, това е факт коментиран много по форумите в страните с повече електромобили и DC зареждачки. Да си зареждаш колата нощес бавно е ОК. Ами ако искаш да мръднеш на 120 км и да се върнеш бързо, а няма DC където отиваш какво правиш - не отиваш с тази кола и тя става по-малко използваема. Пък ако има AC (дори да е трифазно,...

Ааа ма няма грижи, малко се позачудих, че ако работата ни предизвиква дразнене е кофти :). Че е "голям недостатък" това с малкото AC зарядно за повечето електромобили - отново, това е факт коментиран много по форумите в страните с повече електромобили и DC зареждачки. Да си зареждаш колата нощес бавно е ОК. Ами ако искаш да мръднеш на 120 км и да се върнеш бързо, а няма DC където отиваш какво правиш - не отиваш с тази кола и тя става по-малко използваема. Пък ако има AC (дори да е трифазно, не специално зарядна станция - с един адаптер нямаш грижи - затова повечето хора с Tesla и ZOE си правят адаптери, за да се възползват).

Има много ценна статистика за правилното разположение на DC и AC устройства вече, но ето нещо много просто: Tesla Motors изгражда Supercharger мрежа за бързо DC зареждане, но тя е предназначена за дълги пътувания и компанията много ясно го комуникира това. В същото време предлагат AC зареждачки на търговски обекти и броят им е и ще е неимоверно по-голям от този на DC зарядните - просто обектите са стотици хиляди и монтирането на AC зареждачка е несравнимо по-евтино и лесно - това е факт и пазарът се е ориентирал към него, защото е много икономически смислен.

DC-то си е супер - и аз обичам да зареждам супер бързо. Просто двете си имат различно предназначение и няма как едното да измества другото.

Има движение по DC проект, надяваме се скоро да има повод за обявяване на инфо.

Виж още
Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

То дето се вика е достатъчно това, че в страна като Германия, в която не че има огромен брой DC, но има, а и се предпочитат местни коли, ZOE се продава много повече и една от основните причини е много по-голямата му използваемост заради 22 кВт зарядното. Пазарът го показва, ние споделяме фактите. Ако други се включат ще станат и те конкурентни в това отношение.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Не знаех че бмв и3 не може да се зарежда от трифазно. Добре че добавяш по нещо от себе си, иначе статията няма да стане завързана.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

При i3 е 32А монофазно през зарядна станция - толкова му е бордовото 7.4 кВт.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

В Щатите няма трифазни станции и коли с трифазни захранващи, което е голяма дивотия защото всяка комерсиална станция по принцип има достъп до трифазен източник/трансформатор. Вместо с 240 волта еднофазно, подават само 207 междуфазно. И хайде с тип 1 щепсел до 80 ампера и със скъпи и дебели проводници...

Според мене като са проектирали i3 баварците са си мислили за американския пазар и за това няма трифазно. Иначе колко му е да сложат още два токоизправителя в зареждащото?

Аз съм голям...

В Щатите няма трифазни станции и коли с трифазни захранващи, което е голяма дивотия защото всяка комерсиална станция по принцип има достъп до трифазен източник/трансформатор. Вместо с 240 волта еднофазно, подават само 207 междуфазно. И хайде с тип 1 щепсел до 80 ампера и със скъпи и дебели проводници...

Според мене като са проектирали i3 баварците са си мислили за американския пазар и за това няма трифазно. Иначе колко му е да сложат още два токоизправителя в зареждащото?

Аз съм голям поддръжник на AC зареждането защото определено ни трябват повече станции, а DC станциите са скъпи и ненадеждни. С новите SiC транзистори инвертoрите ще станат по-ефтини и по-икономични, защо да нямаме тогава по-мощни зарядни в колата?

Виж още
Влади Иванов
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Аз пък все още не разбирам къде е смисъла в това скъпия и тежък AC/DC конвертор да ти е в колата вместо в зарядната станция. Като е в колата повечето време няма да се ползва а само ще тежи, ще е по-неефективен защото ще трябва да е по-евтин и по-малък отколкото ако е в DC зарядно. А и оскъпява колата. Голямите AC зарядни в колите са само временна технология, кояато ще изчезне до няколко години като се развие DC инфраструктурата. След това няма да има никакъв смисъл от AC зарядни в колите с...

Аз пък все още не разбирам къде е смисъла в това скъпия и тежък AC/DC конвертор да ти е в колата вместо в зарядната станция. Като е в колата повечето време няма да се ползва а само ще тежи, ще е по-неефективен защото ще трябва да е по-евтин и по-малък отколкото ако е в DC зарядно. А и оскъпява колата. Голямите AC зарядни в колите са само временна технология, кояато ще изчезне до няколко години като се развие DC инфраструктурата. След това няма да има никакъв смисъл от AC зарядни в колите с повече kW отколкото може да се извади от обикновен контакт. И продажбите на ЗОЕ в Германия въобще не са индикатор за това, че голямото AC зарядно е жизненоважна част за един електромобил. Продава се много защото е и по-евтино и с повече пробег от i3 и e-golf.

Виж още
tosho
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Остава, тъй като ни се различават тотално мненията за AC зареждането, да видим как ще се развие пазарът след няколко години (дали ще изчезнат AC зарядните в колите) :).

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

До известна степен съм съгласен. Ще дойде ден, в който ще зареждаме бързо, на DC, както сега зареждаме по бензиностанциите. Ще има и опция за домашен 3КВ разбира се, който има къде. По същата причина аз твърдя, че хибридите са напълно излишни, но е факт че се произвеждат и търсят. Просто електричките, нямат толкова пробег още. Така и със зарядните , необходимо е междинно звено.
Ето и други доводи:
- Дори и при бързите зарядни станции DC - няма да можем да зареждаме за 5 минути, като бензин....

До известна степен съм съгласен. Ще дойде ден, в който ще зареждаме бързо, на DC, както сега зареждаме по бензиностанциите. Ще има и опция за домашен 3КВ разбира се, който има къде. По същата причина аз твърдя, че хибридите са напълно излишни, но е факт че се произвеждат и търсят. Просто електричките, нямат толкова пробег още. Така и със зарядните , необходимо е междинно звено.
Ето и други доводи:
- Дори и при бързите зарядни станции DC - няма да можем да зареждаме за 5 минути, като бензин. Т.е. ще има опашки по електростанциите, а и още е спорно дали ще има достатъчно мощности от електроцентралите. Това е дълга тема.
- Ако искам да имам електромобил в момента, просто трябва да мога да използвам всяка възможност за зареждане, а това няма как да стане само с 3КВ, ще чакам ужасно много. И не само в България. Трябва да чакам инфраструктурата от DC и тогава....
- За скъпо съм съгласен, но не мисля че 12 кг ще натежат много на машина, която е 2 тона заради батериите цък

Кефи ме идеята да мога да се бодна в мола, където вече има единен стандарт по паркингите и пуснати CEE 16A контакти.
Така или иначе, чакаме по-добри времена

Виж още
Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

ако автомобила няма АС зарядно значи трябва вкъщи да имам АС/DC изправител, за да не съм обвързан задължително с платените обществени зарядните станции както в момента с бензиностанциите. Също всичките ми роднини ще трябва да имат такива иначе ще трябва да разнасям това в багажника което е същото, ако е вградено. Предимство си е да можеш да зареждаш автомобила си по различни начини.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Е не съм казл, че съвсем ще махнат AC зарядните от атомобилите Просто смятам, че в бъдеще onboard зарядните ще са най-много около 10 kW . Толкова е и максимума, който може да се източва от електрическата мрежа в повечето случаи без да се налага да слагаш по-хубави проводници от масово използваните и т.н. ..

tosho
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари