В този блог: Ъпгрейд на батерията предлага BMW на първите притежатели на i3.
След като през октомври 2015 г. се появи информацията за потенциална нова батерия за i3, сега компонентът вече е налице. С него се оборудват новите коли излизащи от поточната линия и може да бъде монтиран на мястото на старата батерия във вече използваните...
Досега батерията на BMW i3 беше с капацитет 22 кВтч (18.8 кВтч използваем), докато новата е 33 кВтч (29 кВтч използваем). Всеки собственик на i3 може да си поръча подмяна на старата с нова батерия срещу €7,000.
Може да изглежда много скъпо, но според BMW при ъпгрейда се пестят доста пари, защото ако трябва да се купува отделно цяла нова 33 кВтч батерия, цената й би била пет-цифрена. Това не е особено уточняващо, защото може да струва например €12,000 или пък €45,000. Нито едно от двете не е близо до истината, така че остава да се задоволим с официалната цена за настройката от €7,000.
С новата батерия се очаква пробегът на BMW i3 да се повиши прилично и да може да се минават по около 200 км с едно зареждане. Някои хора вярват, че ще стига и за по 230 км, но това предстои да разберем.
Технологиите се развиват бързо и в случая това означава, че новата батерия въпреки по-големия си капацитет е със същия обем. Причината е в това, че Samsung (доставчикът на батерията за i3) изработи нови 94 Ah клетки, които да заменят предишните 60 Ah модули, без да увеличава обема.
Както и други автопроизводители обаче, BMW продължава да предлага своя електромобил със слабо бордово AC зарядно – BMW i3 остава е без опция за трифазно зареждане, което е голям недостатък. Дори Tesla свали мощността на бордовите зарядни, както направиха и в Renault – това на ZOE намалиха от 43 кВт на 22 кВт. Последното обаче е лидер на пазара и е супер подходящо за 22 кВт зарядни станции.
Вече е определено и как старите i3 батерии ще продължат живота си – като ги вграждат в системи за стационарно съхранение на електрическа енергия.
Това е една от малкото електромобилни новини от BMW напоследък, след като компанията реши да подръпне ръчната на електрическите си модели.
От: Mein-elektroauto
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин