Зарядното, което вероятно всеки би искал в своя електромобил

Компоненти

В този блог: Швейцарската фирма BRUSA Elektronik AG увеличи мощността на NLG664 бордовото зарядно.

Сега NLG664 се предлага с 45-65 Hz входяща честота и възможност за монофазно зареждане със сила на тока 30А...

Това прави устройството използваемо в повече страни, но и вдига мощността при монофазно зареждане до 7 кВт от зарядна станция (или индустриален контакт).

NGL664 e 22 кВт трифазно зарядно устройство и си върви идеално с 22 кВт AC зарядни станции, защото с него зареждането на средно 20 кВтч батерия става за около час или половин час за частично.

NGL6 22 кВт зарядното беше опция при електрическия smart второ поколение. В момента на пазара има само един сериен електромобил с 22 кВт бордово зарядно – Renault ZOE. Мощността му в първата версия беше 43 кВт, а сега вече е намалена на 22 кВт – изключително рядко се намират AC източници с мощност 43 кВт и това явно е причината в Renault да направят тази промяна.

Допреди няколко месеца и електромобилите на Tesla се предлагаха с опция за добавяне на второ 11 кВт зарядно за общо 22 кВт, но това отпадна и сега най-мощната версия е 16.5 кВт (24А), което определено е разочароващ ход от страна на Tesla.

Една от основните причини (ако не и единствена) автопроизводителите да не искат да вграждат бордови зарядни като BRUSA NLG664 е високата цена – устройството струва около €6,000. Цената на електромобилите и без това все още е висока и влагането на допълнителни средства (няколко хиляди Евро) би ги оскъпило значително.

Производителите предпочитат да предлагат електромобилите си с DC бързо зареждане, за което дори не се изисква бордово зарядно устройство, защото токът отива от станцията директно в батерията. Така те избягват един допълнителен сериозен разход прехвърляйки топката на компаниите изграждащи зарядна инфраструктура.

BRUSA NLG664 обаче прави електромобилите много по-използваеми. Минаваш, да речем, 120 км, зареждаш за 45-50 минути и можеш да минеш още толкова. Не е никак бързо, но е много по-добре отколкото с 6 кВт бордово, с което ще ти трябват поне 4 часа, а много електромобили са дори с 3 кВт зарядни.

Хора в тази дискусия

Коментари (5)

Оценка 0 от 5 на база 0 гласа
This comment was minimized by the moderator on the site

Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да...

Демек ако електромобила ни няма толкова мощно зарядно, можем да си сложим това? А старото дали го махат или си седи и то?
Така или иначе бъдещето май принадлежи на DC станциите, а самите електромобили няма да имат зарядно, което ще ги направи по-леки и по-евтини. Но до тогава сме длъжни да се оборудваме с поне 11 кв вградено зарядно, за да можем да ползваме разпространените мощни трифазни контакти. А още по-добре ако е 22кв, за да ползваме зарядните, които монтирате. Надявам се скоро да пишеш пак и за тях

Виж още
Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Има компании, които монтират това зарядно, например на Nissan LEAF.

За DC-то предстои да видим, но в следващите 10 години не го виждам да обърне нещата. Китайският държавен план например е за 12,000 обществени зарядни станции и 4.5 милиона зарядни точки. Второто е най-вече AC, което го има и в първото.

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

тия предлагат и големи комплекти батерии за превозни средства, но с гаранция само 2 години.

Атанас Дечев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Точно и аз разглеждам сайта, че ми стана интересно. ето го и зарядното - http://www.brusa.biz/en/products/charger/charger-400-v/nlg664.html - изглежда доста добре. Очарован съм от размерите и теглото - не знам защо очаквах да е поне 2 пъти по-голямо и по-тежко. Надявам се и цената му скоро да е по-поносима все пак 12000 лева са 6000 литра бензин, което при 10/100 разход е 60 000 км .... груби сметки

Последно редактиран Преди 8 години от Илиян Звездоброев Илиян Звездоброев
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
This comment was minimized by the moderator on the site

Ааа то старинко вече това зарядно - я кога съм писал за него през 2012-та

Точно затова е скъпо, защото е малко и леко. Има обаче и нещо друго - още няма голям производител произвел стотици хиляди бройки електромобили да си е поръчал това зарядно - така цената му щеше да падне много.

А това с бензина дето си писал ще се направя, че не съм го видял :)))

Мартин Хаджистойков
Профилът ти няма права за разглеждане прикачени файлове в коментарите
Все още няма пуснати коментари