В този блог: Швейцарската фирма BRUSA Elektronik AG увеличи мощността на NLG664 бордовото зарядно.
Сега NLG664 се предлага с 45-65 Hz входяща честота и възможност за монофазно зареждане със сила на тока 30А...
Това прави устройството използваемо в повече страни, но и вдига мощността при монофазно зареждане до 7 кВт от зарядна станция (или индустриален контакт).
NGL664 e 22 кВт трифазно зарядно устройство и си върви идеално с 22 кВт AC зарядни станции, защото с него зареждането на средно 20 кВтч батерия става за около час или половин час за частично.
NGL6 22 кВт зарядното беше опция при електрическия smart второ поколение. В момента на пазара има само един сериен електромобил с 22 кВт бордово зарядно – Renault ZOE. Мощността му в първата версия беше 43 кВт, а сега вече е намалена на 22 кВт – изключително рядко се намират AC източници с мощност 43 кВт и това явно е причината в Renault да направят тази промяна.
Допреди няколко месеца и електромобилите на Tesla се предлагаха с опция за добавяне на второ 11 кВт зарядно за общо 22 кВт, но това отпадна и сега най-мощната версия е 16.5 кВт (24А), което определено е разочароващ ход от страна на Tesla.
Една от основните причини (ако не и единствена) автопроизводителите да не искат да вграждат бордови зарядни като BRUSA NLG664 е високата цена – устройството струва около €6,000. Цената на електромобилите и без това все още е висока и влагането на допълнителни средства (няколко хиляди Евро) би ги оскъпило значително.
Производителите предпочитат да предлагат електромобилите си с DC бързо зареждане, за което дори не се изисква бордово зарядно устройство, защото токът отива от станцията директно в батерията. Така те избягват един допълнителен сериозен разход прехвърляйки топката на компаниите изграждащи зарядна инфраструктура.
BRUSA NLG664 обаче прави електромобилите много по-използваеми. Минаваш, да речем, 120 км, зареждаш за 45-50 минути и можеш да минеш още толкова. Не е никак бързо, но е много по-добре отколкото с 6 кВт бордово, с което ще ти трябват поне 4 часа, а много електромобили са дори с 3 кВт зарядни.