В този блог: С ново техническо решение Tesla побира повече клетки в досегашата батерия.
Така, новата най-голяма 100 кВтч батерия е с 11% повече капацитет, с което на Model S P100D вече дават официално над 500 км пробег...
Както обикновено Tesla не разкрива подробности за новата батерия, ограничавайки се с информацията, че в настоящото шаси на Model S това е теоретичния максимум за съхранение на енергия. Другото, което знаем от пресконференцията за представянето на P100D е, че според техническия директор на Tesla Дж. Б. Стробъл се е наложило да преработят изцяло охладителната система на новата батерия. Да видим какво означава това.
Досега Tesla използваше серпентина пълна с гликол, за да контролира топлината в отделните батерийни клетки, като на следната графика:
Сега минават към нова система, като заменят серпентината с тънки алуминиеви листа между клетките, които отвеждат топлината към охлаждаща плоча. Алуминиевите листа са по-тънки от гликола в използваната досега серпентина, което позволява повече батерийни клетки да бъдат поместени в същия обем. Така капацитетът се увеличава, без да се променя физическият размер на батерията.
Стробъл каза още, че новите подобрения са от съществено значение Model 3 да изминава обещания пробег от над 300 км с едно зареждане при обявената цена и мощност. Това е вероятно дори по-важно от сегашното постижение за над 500 км пробег в Model S.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин