В този блог: С производство на нови 18650 клетки Sony влиза в електромобилния бизнес.
След като започна да загатва за това още през 2010 г., новината, че сега Sony най-накрая се насочва към производство на батерии за електромобили вероятно означава, че времето е дошло...
Инфото е от Push EVs, където пише, че "Наскоро Sony е пуснала нова 3000 mAh 18650 клетка, наречена VTC6, което все още е по-малко от 3500 mAh клетките на Sanyo, LG Chem и Samsung SDI в същия цилиндричен формат, но Sony предстои да пусне VC7 клетка на пазара и ще се изравни с другите производители".
Различни компании като Kreisel Electric и Imecar използват такива 18650 цилиндрични клетки за производство на електромобилни батерии, защото малкият им размер ги прави лесни на вграждане. Големите производители обаче предпочитат призматичните или "джобен" формат клетки, тъй като с тях сглобяването на батерийни модули е много по-лесно.
Предвид огромната нужда от батерии, която се задава с предстоящото само след година две значително увеличение в производството на електромобили, нов голям играч като Sony е добре дошъл на пазара.
За Sony предстои тепърва да търси клиенти – Panasonic и LG Chem например вече имат супер договори за доставки – но автопроизводители изоставащи при електромобилите не липсват, така че за Sony определено също има пазар, а и това ще увеличи конкуренцията, което пък ще доведе до допълнителен спад в цените.
Sony, както и Panasonic, участва в наддаването за доставка на батерии за Formula E за 2018 г., но дори да не спечели там, компанията е сред световните лидери и предвид огромния предстоящ пазар няма как да не търси своето място като глобален доставчик.
От: Cleantechnica
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин