В този блог: Според Елон Мъск Tesla може да спре до 100 кВтч батерии.
Това означава да не правят батерии с по-голям капацитет и думите на Мъск са в отговор на питане от доволен клиент по темата...
С новата 100 кВтч батерия Model S вече прави и над 500 км, но дали Tesla иска да спре дотам? Силно се съмняваме, но както стана дума в блога за предстоящия Renault ZOE с над 300 км пробег, ефикасността на компонентите също е от голямо значение. Не опира само до това да правим по-големи и по-големи батерии.
В края на миналата година на събиране с фенове Мъск каза, че според него оптималният пробег с едно зареждане е около 500 км, защото при такава стойност съотношението между производствените разходи, пробега и удобството е най-добро.
Повече пробег Tesla и другите производители вероятно ще търсят чрез оптимизация на различни параметри като тегло, разход на енергия на електромотора и отоплителната/охладителната система. Точно последната версия на тази система в 100 кВтч колите на Tesla заема по-малко място от предишната и е по-лека.
Освен това, когато започнат да предлагат 100 кВтч батерията в по-стандартни версии на Model S и X (с по-ниска мощност), пробегът ще се увеличи още. Сега 100 кВтч батерията се предлага само в топ версиите с Ludicrous режим за супер бързо ускорение. По форумите се коментира, че "обикновен" Model S 100D вероятно би давал пробег до 550 км с едно зареждане.
Ако нещата останат така, вероятно (поне скоро) няма да видим Tesla с 800 км пробег (освен ако не направят някакъв супер ефикасен Model 3 100D). Иначе са възможни и 1000 км, но както Елон уточни на същото това събиране в Париж, батерията за такъв пробег ще е твърде голяма и скъпа – компромисът просто е абсолютно неприемлив.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин